برگزاری نشست مدیریت عملکرد سازمانی و منابع انسانی پیرامون ارزیابی برنامه عملیاتی سال 96
نشست مدیریت عملکرد سازمانی و منابع انسانی پیرامون ارزیابی برنامه عملیاتی سال 96 با حضور دکتر کیانی معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت و مدیران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان چهارشنبه 15 شهریور در سالن دکتر شریعتمداری دانشگاه برگزار شد.
در این نشست به اهمیت قانونگرایی در ارزیابی عملکرد دانشگاه، بررسی نحوه ارزیابی برنامه عملیاتی حوزه های مختلف، چالش های پیش روی و ایده ها و نظرات مدیران در متناسب سازی ارزیابی با اقدامات انجام شده در راستای بهبود عملکرد و تعالی سازمانی پرداخته شد.
در ادامه اردستانی مدیرکل حقوقی دانشگاه با بیان اهمیت توجه مدیران به بحث کارآمدی و ارائه خدمات نوین و مطلوب به ذینفعان و مشتریان در سازمان ها به تاکید آموزه های دینی بر برنامه ریزی و تدبر اشاره کرد.
وی عدم آگاهی و شناخت ناکافی از منابع و توانایی های سازمان را از دلایل شکست برنامه ها دانست و افزود: انجام اقدامات و فعالیت های نادرست و بدون در نظر گرفتن قانون را عین خیانت و فسادآور است.
اردستانی با اشاره بر همراه شدن دانشگاه با برنامه و جایگزینی برنامه ریزی با برنامه ورزی در دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: ریل حرکت و بستر تصمیم گیری و اقدام دانشگاه بر اساس قانون و مقررات باشد.
وی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص جایگاه قانون و عمل به قانون در سازمان و اهمیت قانونگرایی در آموزه های دینی و کلام امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب پرداخت.
مدیر کل حقوقی دانشگاه با تاکید بر حاکمیت قانون در نظام اداری بر التزام همیشگی ه اجرا و تبعیت از قانون و نفی سلیقه محوری و حاکمیت شخص و برابری در مقابل قانون اشاره کرد.
وی در ادامه با بیان پاسخگو و مسئولیت پذیر بودن مدیران اداری بر ساحت های قانون گرایی در تمام سطوح تاکید کرد.
اردستانی با بیان اینکه چرا هزینه قانون گرایی از قانون گریزی بیشتر است گفت: ریشه این مسئله به فرهنگ ما و تعریف قانونگرایی در انگاره های فرهنگی ما بر می گردد.
وی عدم آگاهی به قانون، ترجیح و تقدم منافع شخصی بر منافع گروهی و نظارت ضعیف را از دیگر موارد تاثیر گذار بر میزان قانون گریزی عنوان کرد.
مدیر کل حقوقی دانشگاه عمل به قانون را نیازمند تولید و باز تولید فرهنگی دانست و اظهار کرد: اجراء و تبعیت از قانون ارتباط مستقیمی با بینش و نگرش مذهبی افراد دارد.
در ادامه آقایی رییس گروه برنامه ریزی و توسعه برنامه داشتن را از نشانه ها و شاخص های کیفیت دانست و آن را ابزاری برای رسیدن به حداقل های مطلوب در سازمان عنوان کرد.
وی داشتن نگاه برنامه ای در دانشگاه و در دسترس بودن منابع، روش ها و قوانین مورد نیاز را از الزامات برنامه محوری برشمرد و گفت: برای داشتن دانشگاه فرهنگیان به عنوان دردانه نظام فرهنگی کشور و به مثابه اهداف و فرآیندهای مورد نظر اهمیت داشتن برنامه مدون و مشخص روشن خواهد شد.
آقایی در پایان باز تعریف درست قوانین و بهبود رویه ها و فرآیند ها را در طی برنامه ریزی و ارزیابی برنامه عملکرد را برای افزایش کارایی و تسریع در تحقق اهداف ضروری برشمرد.
در ادامه این نشست مدیران به بحث و تبادل نظر پیرامون آسیب های نحوه ارزیابی، نتایج و تفاوت در ماهیت کار حوزه ها و نیاز به ارزیابی متفاوت آنها، ارزیابی بر اساس مشاهدات، تناسب طراحی ساختار سازمانی با برنامه استراتژیک، تدوین برنامه جامع ارزیابی، باور به برنامه محوری در دانشگاه، ارجحیت کیفیت برکمیت، ارزیابی فرایندها، لزوم پیاده سازی تئوری و نظام ارزیابی عملکرد در دانشگاه،مستمر و اجازه بازنگری برنامه ها پرداختند.