دکتر مهرمحمدی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان گلستان:
به منظور توسعه حرفه ای دانشجو معلمان به زودی شبکه اختصاصی یادگیری در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود
دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم دانش آموختگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با بیان اینکه معلم با تمام وجود می کوشد تا بهترین و مرغوب ترین جلوه وجودش را به صحنه تعلیم و تربیت بیاورد گفت: این کیفیت و این کفایت نیز جز از مسیر یادگیری در اشکال فردی، جمعی، رسمی و غیر رسمی تحقق نمی یابد.
وی با اشاره به دغدغه دانشجو معلمان و یا دانش آموختگان دانشگاه مبنی بر مسئله تداوم یادگیری در مسیر رسمی برای دریافت مدرک بالاتر تحصیلی در پاسخ به پرسش دانشجویان که چرا امکان ادامه تحصیل دانشجو معلمان وجود ندارد ؟، خاطر نشان کرد: هرگز نمی شود چنین میل مطالبه ای را که در نسل شما برای دریافت مدارک تحصیلی بالاتر دارد را تخطئه کرد.
دکتر مهرمحمدی در ادامه اضافه کرد: مگر می شود برای آموختن مداوم معلم انقدر دلیل و منطق ارائه کرد و در عین حال خواستِ ادامه تحصیل را ناصواب دانست پس اگر در وجود خود چنین میل و رغبتی سراغ دارید نه تنها خود را سرزنش نکنید بلکه از این میل حراست کنید، حتما به اعتبار رابطه قطعی بین جستن و یافتن و یا خواستن و توانستن دیر یا زود این خواسته خودتان را محقق شده خواهید یافت.
وی با تاکید بر یادگیری مداوم معلمان، آن را ملازم با حضور در کلاس درس دانست و تصریح کرد: پیش نیاز قطعی یادگیری مداوم، حضور در کلاس محسوب می شود و اساسا مبتنی بر یادگیری، دانستن و دانشی از نوع دیگر است نه دانشی که به مدرک تحصیلی بالاتر منجر شد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یادگیری هرگز نمی تواند از متن کلاس و فرایند ایفای وظیفه معلمی جدا انگاشته شود اظهار کرد: این نوع دانستن از فرایند یاد دهی و یادگیری سرچشمه می گیرد و در همان فرایند هم بکار بسته می شود.
وی این نوع دانستن را دانستی پویا برشمرد و افزود: یادگیری در فرایند ایفای نقش معلمی رشد می کند و بالنده می شود و به موازات آن این معلم است که بالنده می شود،تعبیری که بسیار برای گردانندگان دانشگاه و خدمتگزاران تربیت معلم الهام بخش بوده و سعی کردیم برنامه ها را بدان سمت سوق دهیم.
دکتر مهرمحمدی یادگیری مداوم را در داشتن معلم فکور و دارای کنش حرفه ای تاملی عنوان و تصریح کرد: به همین معنا یادگیری در متن فرایند آموزش و فرایند یاد دهی و یادگیری اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره بر اهتمام دانشگاه در یاری دانش آموختگان بر مبنای چنین باوری و نیاز شناخته شده مربوط به سال های نخستین تدریس که بسیار استرس زا است گفت: دانشگاه فرهنگیان می خواهد در هرچه شکوهمند تر شدن تجربه ورود به صحنه کلاس درس برای شما درکنار شما باشد و به هر شکل مطلوب کمک کند تا با تدارک بستر یادگیری اختصاصی (شبکه یادگیری اختصاصی) فرزندان نومعلمش، حضوری هرچه آرامتر، کم تنش تر و توام با رضایت خاطر بیشتری را در مدارس و کلاس درس تجربه کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان از راه اندازی شبکه اختصاصی یادگیری برای نومعلمان خبر داد و افزود: دانشگاه برای راه اندازی این شبکه تاملاتی داشته و اقدامات اولیه را نیز به عمل آورده ایم که به تدریج آثار آن هویدا می شود و برای توسعه حرفه ای شما کارساز خواهد بود.
وی در پایان برای دانش آموختگان توفیق خدمت به تعلیم و تربیت کشور را مسئلت کرد.
