Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر علی نژاد در دوره توان افزایی سرپرستان شبانه روزی کل کشور:

دانشجو معلم قلب تپنده و زینت اصلی دانشگاه است

دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در آئین افتتاحیه پنجمین دوره توان افزایی سرپرستان شبانه روزی کل کشور، گفت: دانشجو معلم قلب تپنده و زینت اصلی دانشگاه هستند.

وی در این مراسم ضمن قدردانی از عوامل برگزاری دوره و همکاران شرکت کننده با تاکید بر اهمیت دوره و نقش و جایگاه سرپرستان، تاثیر گذاری آنان را بر دانشجو معلمان بسیار مهم خواند.

دکتر علی نژاد توانمند سازی و ارتقاء صلاحیت حرفه ای سرپرستان شبانه روزی، شناسایی آسیب های اجتماعی و بهداشت روان دانشجو معلمان را هدف اصلی برگزاری این دوره آموزشی دانست.

معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه به بیان مطالبی پیرامون حوزه ی وظایف و عملکرد سرپرستان شبانه روزی پرداخت.

وی دانشگاه فرهنگیان را نماد اراده ی معطوف به ارتقاء کیفیت در تربیت معلم دانست و گفت: به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان باید به عنوان یک دانشگاه کیفیت گرا شناخته و معرفی شود.

علی نژاد افزود: سرپرستان شبانه روزی یا مدیران سراها  و زیست گاه های دانشجویی، نیروهای شاخص و فوق العاده تاثیرگذاری هستند که شاید بتوان گفت تاثیر مستقیم و موثر و بر کیفیت و تبدیل دانشگاه به یک نهاد کیفیت گرا دارند.

وی از مدیریت بحران و توان برقراری ارتباط موثر، بعنوان مهارتهای ویژه ی مورد نیاز سرپرستان شبانه روزی دانشگاه فرهنگیان یاد کرد و افزود: سرپرستان با بهره گیری از این 2 ویژگی باید بتوانند انواع بحرانهای فوری، تدریجی و ادامه دار را که ماحصل عواملی بیرونی و درونی است، بخوبی مدیریت کنند.

او ادامه داد: زمانی که وضعیت تعادل فضای دانشگاه، بطور کلی یا جزیی دچار اختلال شده و ادامه فعالیت و کارکردهای آموزشی آن تهدید و با مشکل روبرو شده باشد، تصمیم گیری از سوی  مدیریت دانشگاه اجتناب ناپذیر بوده و او را ملزم میکند مشکل را هرچند دشوار و تا حدی ناممکن باشد، پیگیری کرده و با مدیریت خوب، مشکل را رفع و وضعیت را به  روند جاری و معمول امور، بازگرداند.
دکتر علی نژاد بحران سیاسی، صنفی، شخصی، تدریجی و دفعی را به عنوان انواع بحرانهای دانشجو معلمان برشمرد و گفت: با مدیریت جامع بحران، می توان طی یک فرآیند برنامه ریزی، عملکرد و اقدامات اجرائی که پیرامون شناخت و کاهش سطح مخاطرات و بازسازی و بازتوانی موضوع آسیب دیده است، بر بحران غلبه کرد.

وی از پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی، بعنوان مراحل مدیریت بحران یاد کرد و ادامه داد: در واقع هدف از مدیریت بحران در دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به راه حلی معقول برای برطرف کردن شرایط غیرعادی؛ به گونه ای است که منافع و ارزشهای اساسی، حفظ و تامین شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان  گفت: این هدف دربرگیرنده سیاست جاری دانشگاه بوده و از طریق فرایندهای اجباری و انطباق پیگیری می شود تا در نهایت به گرفتن بیشترین امتیازات ممکن یا دادن کمترین امتیاز ممکن از طرف مقابل بیانجامد و موقعیت و جایگاه مجموعه مدیریت تاحد امکان بدون هرگونه تزلزلی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه سرپرستان شبانه روزی؛ بعنوان مدیران بحران  باید شَمّی قوی برای احساس وقوع بحران و  گرایش به یادگیری داشته و البته خلاق و نوآور باشند، افزود: شما عزیزان باید علاوه بر برخورداری از شناخت کافی از محیط درونی و بیرونی دانشگاه فرهنگیان، از تجربه لازم نیز برخوردار بوده و توانایی کار جمعی درشرایط بحران را داشته باشند.
دکتر علی نژاد از  سرپرستان شبانه روزی خواست برنامه ریزی جامع برای افزایش مشارکت حداکثری دانشجو معلمان و استفاده از قابلیت های آنان در ارتقاء سطح کمی و کیفی کلیه امور سراهای دانشجویی برنامه ریزی جامع داشته باشند.

شایان ذکر است پنجمین دوره توان افزایی سرپرستان شبانه روزی کل کشور،از 20 لغایت 22 شهریور در تبریز ادامه دارد.