دکتر عروف زاد سرپرست مدیریت پردیس های استان اصفهان در مراسم افتتاحیه دومین دوره فیلم سازی:
فیلم ها و تصاویر بهترین ابزار برای انتقال اندیشه ها هستند
دومین دوره توانمند سازی دانشجو معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان در حوزه فیلم نامه نویسی و فیلم سازی از دوشنبه 20 شهریور در اصفهان آغاز بکار کرد.
شهرام عروف زاد در مراسم افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی دانشجومعلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای، فقه و فقاهت بوده و این افتخار را دارد که امروز میزبان دانشجومعلمان در حوزه هنر باشد، گفت: شما مسؤولیت بزرگ و خطیری را به عهده دارید؛ هرکدام از ما در کلاس درسی که برگزار می شود و حتی در وظایف فردی، یک کارگردان، برنامه ریز و مجری هستیم با شاخص هایی با عنوان ویژگی های برجسته انسان.
وی هدف از برگزاری این دوره را آموزش در زمینه فیلم نامه نویسی، تصویرسازی و کارگردانی به منظور نقد، تحلیل و تدوین برشمرد.
دکتر عروف زاد با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری این دوره ها توانمندسازی دانشجوها و اساتید در حوزه هنر به واسطه ماهیت هنر است، افزود: این انتخاب به این دلیل است که خلأ فعالیت در حوزه هنر را در دانشگاه حس می کنیم؛ بخش مهمی از معلمی هنر است که بتواند دانش آموزان را رشد داده و بالندگی ایجاد کند که این موضوع در ابتدا به خود معلم برمی گردد، اگر معلم خود این مراحل را طی نکرده و این قابلیت را نداشته باشد، نمی تواند معلم توانمندی در این حوزه شناخته شود.
سرپرست مدیریت امور پردیس های استان اصفهان تصریح کرد: معلم توانمند، تحلیل گر، نقاد و متفکر می تواند دانش آموز توانمند، تحلیل گر، نقاد و متفکر تربیت کند، این ها ویژگی هایی است که تمام جوامع بشری به دنبال آن هستند و همین وجوه ممیزه انسانیت است و به عنوان شاخص های مهمی در مسیر کمال و سعادت افراد می توانند در بالندگی افراد و مخاطبانشان کمک کند.
وی با بیان اینکه معلم نباید مفاهیم کلیشه ای و قالبی، بدون داشتن سهمی در آن را به دیگران ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: به هدف راهنمایی دست نخواهیم پیدا کرد مگر اینکه خود شما به عنوان یک معلم در درون و وجود خود قابلیت ها و شایستگی هایی را داشته باشید و بتوانید آنها را انتقال دهید.
عروف زاد در ادامه با اشاره به مسؤولیت اجتماعی معلمان در برابر تمام آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان افزود: دانش آموزان تمام جامعه را شامل می شوند و بیش از 98 درصد افراد جامعه این مسیر را طی می کنند و همه به نوعی در مسیر دانش آموزی هستند.
وی با تاکید بر لزوم ورود دانشجو معلمان به حوزه رسانه بویژه فیلم نامه نویسی و تصویربرداری تصریح کرد: شما در پی این مسؤولیت های اجتماعی وظیفه دارید لحظه ها را ثبت کرده و ذهنیت ها را شکل دهید، بهترین سوژه ها را بشناسید و به مخاطبان و دانش آموزان بشناسانید و مفاهیم و ارزش های مطلوب والا را به دانش آموزان و به نوعی به تمام جامعه منتقل کنید.
سرپرست مدیریت امور پردیس های استان اصفهان انتقال اندیشه ها با استفاده از دانش، تیزهوشی و تجربه را وظیفه دانشجومعلمان دانست و گفت: شما به این وسیله باید در راه پیشرفت تمدن نوین ایرانی اسلامی گام بردارید و صدا و سیما و تصاویر بهترین ابزار برای انتقال این اندیشه ها هستند.
وی با بیان اینکه معلمی که بتواند در این حوزه توانمندتر ظاهر شود بهتر می تواند افکار نسل آینده را جهت دهد خاطر نشان کرد: ما در فرایند تعلیم و تربیت مأموریت داریم از طریق کلاس های درس و فوق برنامه ها که در متن برنامه ما جای دارند نسل توانمندی را برای جامعه آماده کنیم؛ هر دانشجو در طول 4 سال دانشجویی حداقل باید یک مهارت یاد بگیرد و توانمندتر وارد عرصه شود.
عروف زاد در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد یک فضای همدلانه و قابل اعتماد در جامعه از سوی معلمان اظهار کرد: چیزی که ما تشنه آن هستیم انتقال اندیشه ها است، زندگی پیچیده کنونی و مسائل و موضوعات مختلف، بحران ها، تنوع سلایق و نگاه های متفاوت منتظر این است که شما بتوانید منظر جدیدی را انتقال دهید، آن هم با زبان بُرنده رسانه که مثل یک گلوله بر پیکر شخص بنشیند و تأثیر بگذارد.