دکترعلی نژاد در دوره آغاز آموزشگری دانشگاهی تاکید کرد:
اعتماد یکی از اساسی ترین ارکان ساخت برند شخصی
دکتر معصومه علی نژاد؛ سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، در دومین دوره آموزشی "آغاز آموزشگری دانشگاهی" اعضای جدید هیئت علمی پیمانی دانشگاه فرهنگیان در سخنانی پیرامون تشریح مبحث برند سازی اداری، با اشاره به اینکه تصویر ذهنی از دانشگاه فرهنگیان، اغلب از عقایدی درباره اعضای هیئت علمی، برنامه ریزی آموزشی و کیفیت تدریس تشکیل شده است، گفت: معمولا مخاطبان هدف، تصویر ذهنی خود را از دانشگاه فرهنگیان با بررسی اجزایی مثل شهرت علمی، ظاهر فیزیکی پردیس، هزینه، توجه فردی، تعیین سطح شغلی، مکان، مسافت از خانه، برنامه های آماده سازی برای فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار، می سازند.
وی در ادامه به موضوع برندسازی شخصی اشاره کرد و افزود: برند شخصی افراد عبارت از ادراک ذهنی مخاطبان از ویژگی ها، تجربیات و شایستگی های یک شخص است و این برند شخصی غالباً شامل مدیران، سیاسیون، اساتید دانشگاه و دانشجویان می شود.
دکتر علی نژاد با بیان اینکه برند سازی شخصی راهی طولانی را می طلبد، افزود: حقیقتی را که باید در این باره همواره مورد توجه قرار داد، این است که "برند شخصی "، ساختنی است، اما شما نباید خود، آن را بسازید، بلکه باید توسط دیگران ساخته شود.
سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه دانشجو معلم، همانند یک محصول است، گفت: با از بین بردنِ فاصله میانِ آنچه ارائه میشود و آنچه هستیم، در واقع گام بلندی برای برندسازی شخصی دانشجو معلمان برداشته ایم.
وی اظهار داشت: در این راستا دانشجو معلمان موظف به کشف استعدادهای خود بوده و بهتر است در ساحت های سند تحول بنیادین و موضوعات تخصصی، مورد خاصی را برای خود برند کند.
او افزود: دانشجو معلم زمانی در این مسیر یعنی برندسازی شخصی موفق خواهد بود که با توجه به مولفه هایی مثل؛ اولین، تنها ترین و متفاوت ترین، برندِ خود را بسازد و باید توجه داشت که ایجاد برند سازی در واقع معادل ایجاد یک کسب و کار است. لذا در این راستا دانشجو معلم لازم است که کانال های ارتباطی خود را بیابد، محتوی سازی و شبکه سازی کرده و ضمن پوشش دادن به پیامها، آنها را کنترل کند.
دکتر علی نژاد ادامه داد: دانشجو معلمان برای شخصی سازی برند، خود را همانند یک محصول تصور کنند. چرا که همه ما بر اساس تجربه، نگرشی در مورد برند ها داشه و توجه ویژه ای به خصوصیت هایی همچون قدرتمند بودن، استوار بودن، معتبر بودن و ارزشمند بودن داریم و این در حالیست که همین ویژگی های مورد اشاره در خصوص محصولات، برای برند شخصی نیز اعمال می شود.
وی افزود: ثبات در هدف و وحدت رویه در تصمیم گیری برای حصول به بهبود کیفیت که همان ایجاد برند شخصی قوی است، توجه حاص به مواردی همچون نیاز به پذیرش فلسفه جدید بهبود کیفیت، آموزش دادن بر اساس روش های مدرن تدریس، برقراری رهبری، بیرون راندن ترس از محیط، حذف موانع، افتخار به انجام تدریس خوب و ایجاد یک برنامه آموزش قوی را می طلبد که به نوعی ایجاد اعتماد خواهد کرد.
سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه " واژه اعتماد در لغت به معنی متکی شدن به کسی و کاری را به او سپردن است،" گفت: اعتماد یکی از اساسی ترین ارکان ساخت برند شخصی است، اگر فردی در زمینه ای مورد اعتماد باشد، در واقع برند شخصی خود را نیز بر پایه این اعتماد بنا کرده است.
او ادامه داد: به وجود آمدن اعتماد، معمولاً زمان بر است، در حالی که از بین رفتن آن بسیار سریع رخ می دهد، بزرگ ترین موفقیت عبارت است از اعتماد یا سازش کامل بین اشخاص صمیمی.
وی اظهار داشت: در واقع کسی که صداقت دارد و راستی را پیشه می کند، در حال انجام بزرگترین سرمایه گذاری است، چرا که می داند گران ترین کالا، اعتماد است. حال، من و شما به عنوان همکار، به دنبال چه کسانی هستیم؟ کسانی که بشود به آن ها اعتماد کرد؛ بی شک دانشجومعلمان، بهترین و گران بهاترین برند دانشگاه فرهنگیان هستند و بهترین برند که بتوان روی آنها سرمایه گذاری کرد و در مسیر این برند سازی، اعضای هیات علمی درخط مقدم تعالی وخدمت به کشور و جامعه هستند.
دکتر علی نژاد گفت: باید به دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلم اعتماد کرد. مگر امکان دارد دانشگاه بدون هیات علمی و دانشجو باشد؟! ما باید از این ظرفیت های بالقوه و بالفعل مدیران، اساتید و دانشجو معلمان، به بهترین شکل ممکن بهره مند باشیم.