Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی در دومین همایش مدیران میزبان دانش اموختگان خراسان شمالی:

توسعه جامعه در گرو رشد و تعالی معلمان است

دومین همایش مدیران میزبان دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی دوشنبه 27شهریور 96 با حضور دکتر ساکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمع دیگری از مدیران استانی در دانشگاه فرهنگیان بجنورد برگزار شد. 

در این همایش، دکتر ساکی ضمن خوش آمدگویی و قدردانی از کلیه مدیران حاضر در جلسه ، هم افقی  و تعامل بین مسوولان و مدیران آموزشی با مسوولان دانشگاه فرهنگیان را برای تمهید شرایط  مورد نیاز توسعه حرفه ای نو معلمان  ضروری برشمردند.

وی ضمن اشاره به نتایج پژوهشهای مرتبط با مدارس اثربخش و رتبه بندی مدارس براساس کیفیت ، گفتند مدیران مدارس باید برای نیل به کیفیت و ارتقاء دایمی آن ، به جای رویکرد مدیریت آموزشی از سازوکار رهبری آموزشی استفاده نمایند . در رهبری آموزشی مدیر با دوری از روش های سنتی ، جریان تحول گرای مبتنی بر فرهنگ یاددهی- یادگیری را بنا می نهد

دکتر ساکی با تاکید بر نقش مهم و حساس مدیر مدرسه و لزوم حمایت از آنان، تصریح کرد: در دنیا، توسعه جوامع از طریق توسعه تعلیم و تربیت پیگیری می شود و توسعه تعلیم و تربیت منوط به توسعه مدرسه و رشد و تعالی معلمان است  .

وی در ادامه به بیان مطالبی در خصوص ویژگی های مدیران موفق و اثر بخش در مدارس پرداخت .

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ، گرایش به شرایط رهبری آموزشی را از ویژگی های یک مدیر موفق دانست و اضافه کرد: داشتن چشم اندازی برای پیشرفت و برنامه ای برای تغییر و تحول ، از ویژگی های مدیر در نقش رهبری آموزشی است .

وی با اشاره به  رویکرد معلم به عنوان یادگیرنده مادام العمر، اظهار کرد: وجود معلم فکور، حرفه ای و یادگیرنده می تواند مدارس را به سمت تعالی و توسعه هدایت کند . معلم باید همواره در پی توسعه دانش حرفه ای خویش بعنوان یک یادگیرنده مادام العمر باشند .

دکتر ساکی با بیان اینکه معلمان پیش کسوت باید تجربیات غنی آموزشی را به نسل جدید انتقال بدهند، گفت: یک معلم فکور و حرفه ای، باید روش های پژوهشی معلم محور، درس پژوهی، اقدام پژوهی ، روایت پژوهی و  نظریه های تربیتی  را بشناسد و با اتکاء به این آشنایی به ارتقاء شایستگی های تربیتی، محتوایی و فناوری ، آموزش محتوایی خود بپردازد .

وی با اشاره به نقش ارتباط با اولیاء و جامعه محلی در مدارس خاطر نشان کرد: نتایج پژوهشها حاکی از این است که بدون همکاری و همراهی اولیاء ، سفر مدرسه برای نیل به تعالی دانش آموزان ، فرجامی مطلوب در پی نخواهد داشت و باید آنها را بعنوان شریک اصلی تعلیم و تربیت بپذیریم .

معاون پژوهشی و فناوری بر لزوم ترویج فرهنگ یادهی و یادگیری در میان معلمان، تاکید و تصریح کرد:  علاوه بر ضرورت استقرار گفتمان اموزشی در مدرسه ، باید نظامی برای نظارت و تضمین کیفیت نیز برپا شود  تا جریان تعلیم تربیت در مدرسه بر اساس شواهد دقیق مورد پایش و مراقبت مستمر قرار گیرد .

در ادامه دکتر ساکی با بیان اینکه همگی در مقابل کیفیت آموزشی دانش آموزان در هرجایگاهی مسئول هستیم، خاطر نشان کرد:  دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد تا در راستای  حفظ و ارتقاء انگیزه  و توان حرفه ای معلمان با آموزش و  پرورش همکاری داشته باشد .

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود  تربیت و بهسازی معلم را دو رسالت بزرگ دانشگاه فرهنگیان برشمرد که  اینها نقشی حیاتی در رشد و توسعه آموزش و پرورش دارند .

در پایان دکتر ساکی از تلاش های دکتر صفرزاده مدیر امور پردیس های استان خراسان شمالی که در طول چهار سال منشا بسیاری از خدمات شده اند تقدیر و تشکر کرد.