دکتر ساکی در گردهمایی مدیران مدارس و مسوولان آموزش و پرورش منطقه 11 تهران بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید :
مدیران مدارس ، توسعه دانش آموزش محتوای معلمان Pck)) را در دستور خود قرار دهند
گردهمایی مدیران مدارس و مسوولان منطقه 11 تهران بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور معاون پٰژوهش و فناوری دانشگاه و مدیر کل آموزش و پرورش شهرتهران برگزار شد . در این جلسه دکتر ساکی طی سخنانی با تاکید بر نقش یگانه تعلیم و تربیت در رشد توسعه جامعه ، جایگاه مدیران مدارس را در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و نیل به این هدف بسیار حیاتی معرفی نمودند و گفتند توسعه مدارس و بهسازی معلمان، رسالتی برای توسعه جامعه است که توسط مدیران و با تلاش آنها هدایت و محقق می گرد . ایشان داشتن چشم اندازی برای رشد و دغدغه ای برای بهبود فرایندهای یاددهی – یادگیری را از صفات مدیران بعنوان رهبران آموزشی برشمردند که موجبات تعالی هرچه بیشتر مدارس را فراهم می سازد . معاونت پژوهش و فناوری در ادامه به نقش معلم فکور در تحقق مدارس اثربخش اشاره و تاکید کردند معلمان برای ایفای وظایف معلمی باید دایما در پی رشد و ارتقاء و یادگیری باشند . دکتر ساکی با توجه به اختیارات جدید مدیران ، از آنها خواستند با توجه به اهمیت آموزش رشته های تخصصی ، توسعه دانش آموزش محتوای معلمانPck) (را برای رشد کیفیت در دستور خود قرار دهند . ایشان گفتند دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را برغم همه کاستیهای موجود در مسیر تربیت معلمانی شایسته مبذول داشته است که مدیران باید در حمایت از این نومعلمان و در جهت حفظ و ارتقاء انگیزه و رشد حرفه ای آنها دریغ نورزند . معاون دانشگاه فرهنگیان به چارچوب مدرسه بعنوان یک نظام اشاره کردند که در پی این فهم باید ظرفیت خانواده و جامعه را در جریان رشد و تعالی دانش آموزان در نظر و بکار گرفت و برای تحقق این هدف برنامه ریزی نمود . ایشان گفتند مدارس اثربخش سازوکاری برای نظارت و حفظ و ارتقاء یادگیری دارند که این هدف در برخی از مدارس تهران به عنوان یک اقدام نوآورانه درقالب کمیته پشتیبان و نظارت بر یادگیری پیگیری می شود .