دکتر ساکی در گردهمایی مدیران مدارس و مسؤلان آموزش و پرورش منطقه 11 تهران بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید :
مدیران مدارس، توسعه دانشِ آموزشِ محتوایی برای معلمان Pckرا در دستور خود قرار دهند
گردهمایی مدیران مدارس و مسوولان منطقه 11 تهران بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و مدیر کل آموزش و پرورش شهرتهران برگزار شد.
در این جلسه دکتر ساکی طی سخنانی با تاکید بر نقش یگانه تعلیم و تربیت در رشد توسعه جامعه، جایگاه مدیران مدارس را در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و نیل به این هدف بسیار حیاتی معرفی نمود و گفت: توسعه مدارس و بهسازی معلمان، رسالتی برای توسعه جامعه است که توسط مدیران و با تلاش آنها هدایت و محقق میشود.
وی داشتن چشم اندازی برای رشد و دغدغه ای برای بهبود فرایندهای یاددهی – یادگیری را از صفات مدیران بعنوان رهبران آموزشی برشمرد که موجبات تعالی هرچه بیشتر مدارس را فراهم می سازد.
معاون پژوهش و فناوری در ادامه به نقش معلم فکور در تحقق مدارس اثربخش اشاره و تاکید کرد: معلمان برای ایفای وظایف معلمی باید دایما در پی رشد و ارتقاء و یادگیری باشند.
دکتر ساکی با توجه به اختیارات جدید مدیران، از آنها خواست با توجه به اهمیت آموزش رشته های تخصصی، توسعه دانش آموزش محتوای معلمانPck) (را برای رشد کیفیت در دستور خود قرار دهند.
وی گفت: دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را برغم همه کاستیهای موجود در مسیر تربیت معلمانی شایسته مبذول داشته است که مدیران باید در حمایت از این نومعلمان و در جهت حفظ و ارتقاء انگیزه و رشد حرفه ای آنها دریغ نورزند.
معاون دانشگاه فرهنگیان به چارچوب مدرسه بعنوان یک نظام اشاره کرد که در پی این فهم باید ظرفیت خانواده و جامعه را در جریان رشد و تعالی دانش آموزان در نظر و بکار گرفت و برای تحقق این هدف برنامه ریزی نمود.
او خاطر نشان کرد: مدارس اثربخش سازوکاری برای نظارت و حفظ و ارتقاء یادگیری دارند که این هدف در برخی از مدارس تهران به عنوان یک اقدام نوآورانه درقالب کمیته پشتیبان و نظارت بر یادگیری پیگیری می شود.