Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

رهبری آموزشگاهی موفق و پیوند آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی

تألیف: کریستوفر دی، پم سامونز، کن لایتوود، دیوید هاپکینز، کینگ گیو، النور براون و الپیدا آتاریدو

مترجمان: نجمه سلطانی نژاد، رضوان صفیان و سمیه صلاحی

چاپ: اول

ناشر: دانشگاه فرهنگیان     

در دهه های اخیر، الگوی مدیریت آموزشی جای خود را به الگوی رهبری آموزشی داده است که بر مبنای مفاهیمی چون عمل فکورانه و تلفیق تفکر با عمل حرفه ای قرار دارد. رهبران آموزشگاهی متفکرانی اجرایی هستند که میان تفکر و عمل حرفه ای رابطه برقرار می کنند. کتاب «رهبری آموزشگاهی موفق؛ و پیوند آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی» که به همت جمعی از محققان آموزشی بریتانیا و بر اساس نتایج یک پروژه تحقیقاتی وسیع به نگارش درآمده است، تلاش دارد مؤلفه های رهبری آموزشگاهی موفق را معرفی نموده و ارتباط آن با دو برونداد مهم «یادگیری» و «پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» را به تصویر بکشد.

با توجه به اینکه مؤلفان به خوبی مراحل اجرای تحقیقاتی خود را شرح داده اند، مطالعه این کتاب علاوه بر مدیران مدارس و اساتید رشته های تعلیم و تربیت به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در صدد نگارش رساله دکترای خود در حوزه آموزش هستند، توصیه می شود.