رهبری آموزشگاهی موفق و پیوند آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی
تألیف: کریستوفر دی، پم سامونز، کن لایتوود، دیوید هاپکینز، کینگ گیو، النور براون و الپیدا آتاریدو
مترجمان: نجمه سلطانی نژاد، رضوان صفیان و سمیه صلاحی
چاپ: اول
ناشر: دانشگاه فرهنگیان
در دهه های اخیر، الگوی مدیریت آموزشی جای خود را به الگوی رهبری آموزشی داده است که بر مبنای مفاهیمی چون عمل فکورانه و تلفیق تفکر با عمل حرفه ای قرار دارد. رهبران آموزشگاهی متفکرانی اجرایی هستند که میان تفکر و عمل حرفه ای رابطه برقرار می کنند. کتاب «رهبری آموزشگاهی موفق؛ و پیوند آن با یادگیری و پیشرفت تحصیلی» که به همت جمعی از محققان آموزشی بریتانیا و بر اساس نتایج یک پروژه تحقیقاتی وسیع به نگارش درآمده است، تلاش دارد مؤلفه های رهبری آموزشگاهی موفق را معرفی نموده و ارتباط آن با دو برونداد مهم «یادگیری» و «پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» را به تصویر بکشد.
با توجه به اینکه مؤلفان به خوبی مراحل اجرای تحقیقاتی خود را شرح داده اند، مطالعه این کتاب علاوه بر مدیران مدارس و اساتید رشته های تعلیم و تربیت به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در صدد نگارش رساله دکترای خود در حوزه آموزش هستند، توصیه می شود.