Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
حجت الاسلام و المسلمین دادگر در جمع دانشجومعلمان فعال بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

آغاز محرم حسینی و هفته دفاع مقدس ظرفیتی ارزشمند برای تبیین ابعاد قیام و حماسه امام حسین(ع) بعنوان شهید الگوی راه اسلام و انسانیت است

حجت الاسلام والمسلمین دادگر هفته گذشته در جمع دانشجومعلمان فعال بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در قم ضمن تشکر از تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه بعنوان فراگیرترین تشکل ارزشی و انقلابی، تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز محرم حسینی و هفته دفاع مقدس را فرصت و ظرفیت ارزشمندی برای تبیین ابعاد قیام و حماسه امام حسین(ع) بعنوان شهید الگوی راه اسلام و انسانیت دانست و از عاشورا بعنوان عالی ترین جلوه معاشقه یک انسان الگو و دلداده  به خدای متعال که با تمام وجود خود را وقف محبوبش میکند و باز خود را بدهکار میداند، یاد نمود.

وی گفت: اساس دین مبین اسلام بر تهذیب نفوس و رشد و تکامل جامعه انسانی و ایجاد جامعه الهی و پرورش انسانی است و تردیدی نیست که مدعیان معرفت، محبت و عرفان فراوانند ولی این ادعا باید محک بخورد و آن زمانی است که محبوب با بلا وسختی ها ما را امتحان می کند و در کربلا و عاشورا؛ دعا، قرآن و ذکر و مناجات و مبدأ شناسی و معاد شناسی و خودسازی موج می زد و این عرفان أبا عبدالله امام حسین(ع) است.

وی در ادامه افزود؛  قبل از اسلام و قبل از بعثت پیامبر(ص) و در جاهلیت  حتی کفار و مشرکین این ماه را محترم می شمردند ( یحرِّمونَ فیهِ الظّلم والقتالَ)، ولی بنی امّیه به نام اسلام و دین، حرمت امام حسین(ع) را شکستند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: اشک و گریه بر سیدالشهداء علیه السلام انسان ساز است و آغاز بصیرت به جبهه حق و باطل است و قطعاً عامل هدایت و قرب الهی است. زیارت عاشورا دقیقاً این موضوع را بیان می کند، مسیر ما از درک و فهم نسبت به عظمت مصیبت آغاز می شود.

وی در ادامه این بحث با تاکید بر اهمیت معرفت و ارتباط با امام عصر(عج) و تلاش برای اصلاح نفس جهت تسهیل این مهم گفت؛ در برخی از دعاها آمده است: اللهم لاتجعل مُصیبتنا فی دیننا؛ خدایا مصیبت ما را در دینمان قرار مده و خدا میداند فقدان معرفت و ارتباط با امام عصر(عج) و طولانی شدن غیبت او چه محرومیت هایی را در پی دارد.

 وی افزود: مشتاقان معنویت و عرفان بدون درگیرشدن با مباحث نظری و تئوریک تلاش نمایند تا درک شایسته ای از موعود الهی و فهم مناسبی از روش ارتباط با او پیدا کنند. چرا که رشد باطنی و شکوفایی معنوی انسان ها بزرگترین رهآورد ارتباط با موعود حقیقی است و تنها انتظار کافی نیست، آمادگی و طاعت و بندگی خدا هم لازم است، چرا که معنویت های سکولار و دروغین و مکاتب غربی جایی برای موعود حقیقی نگذاشته اند. لذا این دعا را در زمان غیبت امام عصر(عج) بخوانیم که اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ، لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ، اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ، اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینى.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر در بخش دوم سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران که با تأسی به نهضت و حماسه حسینی و نصرت و تأیید الهی، دستاورد میلیون ها انسان ارزشمند و هزاران شهید و ایثارگر ( جانباز، آزاده و رزمنده) ، به لطف الهی امروز مایه امید رو به فزونی مسلمانان و مستضعفان جهان است. علت این نصرت الهی و امید مستضعفان واقع شدن را باید در تفاوت این انقلاب با انقلاب های دیگر جستجو کرد چرا که هم در انگیزه انقلاب و قیام مردم و هم در کیفیت مبارزه و هم در پیدایش، کاملاً با سایر انقلاب ها متفاوت بود و مهمترین علت این تفاوت، الهی بودن آن است.

ملّت شهید پرور ایران اسلامی در جنگ سخت نیز با ایمان و انقلابیگری و جوشش و کشش انقلابی و بصیرت و استقامت و ایثارگری های 8 سال دفاع مقدس که ناشی از عشق و علاقه سرشار به اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) و امام راحل(ره) و ظلم ستیزی بوده، سرافرازانه بر آن فائق آمدند.

وی افزود؛ امروز هم شهدای مدافع حرم و شهید حججی ها که از رویش های انقلاب و حاصل تربیت دینی و انقلابی و حرکت جهادی مبتنی بر ایمان و اخلاص و مجاهدت بوده، برای دفاع از کیان اسلام و قرآن  و اهل بیت(ع) و ولایت و امنیت این ملت سرافراز، می جنگند و شبیه مقتدا و مولایشان امام حسین(ع)  سر میدهند.

حجت الاسلام دادگر ادامه داد: امروز هم ما با عرصه دیگری چون تهاجم و شبیخون یا ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب و ملت شهید پرور ایران مواجهه هستیم که تمام تلاش دشمن در این جنگ نرم آن است که پایه های فکری بشری را مبتنی بر اومانیسم یا انسان مداری نمایند و ایمان مردم و جوانان را نسبت به اسلام و اهل بیت(ع)  و انقلاب و امام (ره) و ولایت فقیه و بطور خاص نائب امام عصر (عج) مورد هجمه و هدف قرار داده اند و در تلاش اند تا این باورمندی را کم رنگ و تضعیف و مسئولان کشور را نسبت به آرمان های امام راحل(ره) و مستضعفان و محرومین، منحرف و رویگردان نمایند.

 وی افزود: سنخیتی بین خاستگاه فرهنگی ایران و اومانیسم بعنوان زیربنای فرهنگ غربی وجود ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان سپس گفت: صحیفه نور و بالأخص وصیت نامه الهی_سیاسی امام خمینی(ره) که حاصل تجارب ارزشمند، نگاه الهی و آرمانی و واقع بینانه امام راحل(ره) است بعنوان سندی راهبردی است و همواره این وصیت نامه الهی، سیاسی امام(ره) باید مورد توجه و فراروی ملت شهید پرور و مسئولین، جوانان و خصوصاً دانشجومعلمان و معلمان عزیز کشور باشد.

وی سواد رسانه و شناخت فضای مجازی که از این جهان مجازی امروزه به فضای حقیقی تعبیر می کنند را بعنوان یک ظرفیت بی سابقه برای ترویج معارف اسلام و انقلاب  و اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیره شهیدان برشمرد و گفت: دشمن در این فضا تلاش دارد تا شیوه های انتقال فکر را تغییر دهد و با گسترش تهاجم و ناتوی فرهنگی خود؛ شبهه افکنی، تشویش ذهنی، ایجاد اختلاف، بی بندباری و فساد اخلاقی، آسیب های مالی و حیثیتی و تزریق ناامیدی را توسعه بخشد و انحرافات فردی و گروهی و اجتماعی را افزایش دهد و در یک کلام دشمن در این فضای مجازی؛ دین و ایمان، اخلاق و معنویت، انقلاب اسلامی و راه امام(ره)، و همچنین کانون خانواده و تعلیم و تربیت را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر بیان داشت: برای تداوم راه امام و شهیدان عزیز و توفیق شهادت در راه خدا باید توجه نماییم که اصل در وجود آدمی قلب و دل است و مرکز ثقل و فرماندهی ادراکات، شعور و عواطف است و خودسازی و انگیزه و نیت الهی و کار برای خدا و خصوصاً اخلاص کلید موفقیت و دست یابی به عمل صالح است. به تعبیر شهید بزرگوار مطهری(ره) در انسان دو گونه استعداد وجود دارد: یکی تکامل و تعالی و پیشرفت و دوم؛ انحراف و گمراهی و انحطاط.

وی با اشاره به رهنمودی از توصیه های اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) به حوانان افزود؛ اگر در جوانی به فکر اصلاح و تعالی و ساختن خود نباشید، دیگر در پیری کار از کار گذشته است. تا جوانید فکری کنید؛ نگذارید پیر و فرسوده شوید. قلب جوان لطیف و ملکوتی است و انگیزه های فساد در آن ضعیف است؛ لیکن هرچه سن بالا رود ریشه گناه در قلب قویتر و محکمتر می گردد؛ تا جایی که کندن آن از دل ممکن نیست؛ چنانچه در روایت است: قلب انسان ابتدا مانند آینه صاف و نورانی است و هر گناهی که از انسان سر بزند، یک نقطه سیاه برروی قلب فزونی می یابد ، تا جایی که قلب را سیاه کرده، ممکن است شب و روزی بدون معصیت پروردگار بر او نگذرد و به پیری که رسید ، مشکل است قلب را به صورت و حالت او باز گرداند.

حجت الاسلام دادگر تصریح کرد: اگر خدای نخواسته خود را اصلاح نکردید و با قلب های سیاه، چشم ها ، گوش ها، زبان های آلوده به گناه از دنیا رفتید، خدا را چگونه ملاقات خواهید کرد؟ این امانات الهی را که با کمال طهارت و پاکی به شما سپرده شده چگونه با آلودگی و رذالت مسترد خواهید داشت؟

وی سپس در ادامه با اشاره به رهنمودی از رهبر حکیم انقلاب اسلامی افزود؛ شما بار سنگینی بر دوش دارید، اگر می خواهید مثل بوته گلی عطر شما فضا را معطر کند، یا معنویت مثل چشمه ای از شما سرازیر شود و بدون اجبار و اکراه، تشنگان بنوشند و به سوی آن بشتابند، راهش این است که خودسازی نمائید و حتی برای مبارزه با دشمن هم خودسازی لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر در جمع بندی این بخش از سخنان  خود افزود: دغدغه جلب رضایت الهی، نیت و انگیزه الهی و اخلاص شرط اصلی تاثیرگذاری است و شغل و رسالت و مأموریت شما بگونه ای است که زمینه اخلاص در آن فراوان است و با دقت در سیره شهیدان و زندگی و رهنمود های بزرگان  و سالکان راه حق در می یابیم که توفیق و رزق شهادت در راه خدا، بدون اخلاص و توسل به معصومین (ع) امکان ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در بخش سوم سخنان خود بیان داشت: امروز به برکت دین اسلام و آموزه های اهل بیت(ع)، و حرکت امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی و نگاه حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه ما درعرصه و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی روشن است و غایت تربیت دینی در این نگاه به تعبیر شهید مطهری(ره) رسیدن به آزادی معنوی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دست یابی به حیات طیبه است.

وی افزود: تربیت در اصطلاح عام شامل تعلیم هم می شود و البته صرفاً انتقال دانش و یا فقط فراگیری نیست، بلکه یک هویت درست و مطلوب پیدا کردن است و تردیدی نیست که اساس تربیت در این نگاه هوشمندانه بومی، دین و اخلاق و معارف انقلاب اسلامی است. نتیجه چنین تربیتی خروجی این آیه شریفه خواهد شد؛ إنّ الّذین آمَنوا و عملوا الصّالحاتِ سیجعلُ لَهُمُ الرّحمن وُدّاً ( سوره مریم آیه 96) . کسانی که ایمان آورده اند و کارهای شایسته انجام داده اند، خداوند رحمان برای آنان محبتی در دل ها قرار می دهد. لذا خروجی نظام تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان و مدارس و دبیرستان ها اگر اینطور تربیت شد، آنوقت ما به حیات طیبه دست یافته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر گفت: آموزش و پرورش بعنوان یک دستگاه بزرگ و زیربنایی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر این نگاه تاکید فرموده اند، ولی ما مشاهده می کنیم که نگاه عمیق و اراده جدی در سایر مسئولان برای ایجاد تحول عملی منطبق بر این نگاه در مجلس و دولت ها وجود ندارد، گرچه لفاظی ها و تاکیدات لفظی می شود، منتها عملاً این میزان نگاه و عمل مسئولان مشکلات را کاهش نداده و در این دستگاه تحولی ایجاد ننموده است. آموزش و پرورش  برای اجرای سند تحول بنیادین نیاز به توجه جدی دولت و مجلس و نیز تغییر در ساختارها و تحول در نگاه های مسئولان و معلمان و مدیران آموزش و پرورش دارد، در غیر این صورت در گِل گرفتار خواهد بود.

وی افزود؛ نباید دانشجومعلمان ما نسبت به تعلیم و تربیت، روش ها و فرایند های تعلیم و تربیت، ویژگی ها و شاخص های نظام تربیت معلم، الگوهای معلمی و اخلاق و فرهنگ حرفه ای معلمان، شایستگی ها و بایسته های معلمی و نقش های چندگانه معلم، وابستگی و دلبستگی و خودباوری معلمان نسبت به تمدن اسلامی، رویکرد ها و نظریه و طراحی در نظام تربیت معلم، سند تحول بنیادین، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، حاکمیتی بودن آموزش و پرورش و نظام تربیت معلم ایران، شاهد تعارض ها و تناقض ها و تزاحم های متعدد متزلزل کننده بی نتیجه و یا مضر باشند، بلکه اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ایجاد تحول در آموزش و پرورش و اساسنامه دانشگاه باید مبنا و محور حرکت نظام تربیت معلم ایران یعنی دانشگاه فرهنگیان باشد.

از طرف دیگر عمده نگاه و کار مصلحان و منتقدان نظام تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان نباید انتزاعی و یا صرفاً به دیدن نواقص و عیوب و اشکالات و آسیب ها معطوف باشد، بلکه جنبه های ایجابی و ارائه راهکار در حیطه های گوناگون دانشگاه بسیار لازم و ضروری و منصفانه است.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر با تأکید بر اهمیت توجه به همه ابعاد دانشگاه جهت توسعه کمی و کیفی گفت: دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم) متشکل از سه رکن اساسی است که عبارتند از:

 1_ بعد نرم افزار که مشتمل بر برنامه و محتوا، سیاست ها و راهبردهاست.

2_ سخت افزار ها که مشتمل بر زیرساخت های فیزیکی و ساختمان ها، کتابخانه ها، کارگاه و آزمایشگاه و ابزارهاست.

3_ کنشگرها که مشتمل بر همه عناصر انسانی، یعنی استادان، دانشجومعلمان، مدیران و کارکنان است. مسلماً توجه همه جانبه به این دانشگاه جهت ارتقاء کمی و کیفی ضروری است.

وی افزود؛ ادوار نظام تربیت معلم ایران ( دارالفنون، دانشسراها، دارالمعلمین و دارالمعلمات، دانشگاه تربیت معلم ایران، دانشکده معقول و منقول، مراکز تربیت معلم و ... ) و تجربه نظری و خصوصاً عملی متراکم موجود تربیت معلم در کشور در راستای تحول در نظام تربیت معلم ایران و دانشگاه فرهنگیان جهت دست یابی به مختصات نظام تربیت معلم مطلوب، مغفول واقع شده و در مورد تجربه مراکز تربیت معلم بعداز انقلاب اسلامی یعنی دوره شهیدان رجایی(ره) و باهنر(ره) و ظرفیت مفید و مثبت و نقاط قوت کنشگران و دانش آموختگان آن دوران نیز نگران این هستیم که دانشگاه فرهنگیان نسبت به آن ظرفیت ها و نقاط قوت، پس از بازنشستگی کنشگران با تجربه، دچار آلزایمر سازمانی شود. لذا تجربه نگاری و مستند سازی تجربیات یعنی همان مدیریت دانش در این زمینه بسیار ضروری است.

مسئول  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیان داشت؛ علیرغم رهنمودهای روشن وصریح رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت دانشگاه فرهنگیان، توسعه کمی و کیفی، سرمایه گذاری مادی و معنوی، پشتیبانی وزارت علوم، امتیاز تولید معلم، شخصیت معلم، توجه به معیارهای اسلام و انقلاب در فرایندهای منتهی به جذب استاد و دانشجو، متأسفانه توسط سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم حمایت های جدی و گام های اساسی جهت تحول صورت نگرفته است. البته به نظر بنده دانشگاه فرهنگیان نیز از ظرفیت هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی بدرستی و با جدیت جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه استفاده ننموده است.پیش بینی و تحلیل بنده این است که اگر نبود حمایت های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از این دانشگاه ماموریت گرای تخصصی در نظام تربیت معلم ایران، همان سال های نخستین در دوره تأسیس، فعالیت این دانشگاه عملاً تعلیق می شد.

وی افزود، کاهش دانشجو معلم و تعطیلی و یا تعلیق تعدادی از پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان از مهر ماه سال جاری و اختلاف نظر بین سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش در مورد آمارهای نیاز به معلم، علیرغم اعلام نیازهای جدی به معلم در آموزش و پرورش و اعلام آمارهای آنچنانی، عدم سفارش متناسب با ظرفیت های خالی موجود دانشگاه( صندلی ها و کلاسها و تخت و خوابگاه) جهت تربیت دانشجو معلم توسط دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت آموزش و پرورش، نگرانی های مارا مضاعف نموده و جای سوال جدی از دولت ( سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم) دارد. چرا باید حداقل 8 هزار صندلی و تخت خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی 97-96 خالی بماند؟ چرا نسبت به رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستگاه های ذیربط بی اعتنایی و کم اعتنایی می شود؟

دادگر ادامه داد: ما نمی خواهیم تحلیل بدبینانه ای نسبت به این وضعیت داشته باشیم ولی جای این سوال و نگرانی باقی است که علیرغم نیاز ضروری به معلم در آموزش و پرورش، چرا برآیند و نتیجه نحوه مواجهه همه این دستگاه های مورد اشاره با مسأله تربیت معلم، تعطیلی و یا تعلیق برخی از پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان باشد؟چرا آموزش و پرورش وادار به جذب معلم از طریق غیر متعارف وشیوه های بی کیفیت شود، آیا تجربه جذب معلم از غیر طریق تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ظلم به تعلیم و تربیت و نظام آموزش رسمی عمومی کشور و ملت و نسل آینده نیست؟

حجت الاسلام دادگر ضمن تأکید بر دنبال نمودن رضایت الهی و توجه به اندیشه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط کلیه مسئولان ذیربط در مسأله تربیت معلم، به برخی از سرفصل های فرهنگی و اجتماعی و تربیتی ضروری مورد نیاز در دانشگاه نیز اشاره نمود و افزود:

 1_ امر به معروف و نهی از منکر بعنوان راهبرد توسعه زیبایی ها و خوبی ها و پیشگیری از رذائل و بدی ها باید در فضای دانشگاه زنده نگه داشته شود و کانون های دانشجویی مرتبط باید تقویت و توسعه کمی و کیفی یابد.

2_ اخلاق حرفه ای و سازمانی و فرهنگ حرفه ای و سازمانی باید بطور ویژه در دانشگاه فرهنگیان مورد مطالبه و اعتناء قرار گیرد.

3_ تقویت ارزش های انقلاب اسلامی در دانشگاه و استفاده از ظرفیت توانایی استعداد های کم نظیر دانشجومعلمان دارای دغدغه، نخبه و فعال، بسیجی، انقلابی، قرآنی و دارای روحیه جهادی در اداره امور دانشگاه در پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان ضروری است.

4_ تشکیل شورای مشورتی دانشجویی در کلیه پردیس ها جهت مشارکت دهی دانشجومعلمان در تصمیم سازی و بهره گیری از نظرات دانشجومعلمان در ارتقاء کیفیت بسیار لازم است.

5_ پیشگیری از بی تفاوتی و خونسردی نسبت به سند تحول بنیادین و سرنوشت آموزش و پرورش و نظام تربیت معلم در فضای استادان و دانشجومعلمان بسیار ضروری است.

6_تقویت انگیزه معلمی، زیّ معلمی، احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری، ایمان ، اخلاق و معنویت، آگاهی و بصیرت و قدرت تحلیل، روحیه ژرف کاوی در فرهنگ حرفه ای دانشجومعلمان و محیط دانشگاه حیاتی و بسیار ضروری است.

7_ پیشگیری از آشفتگی و ایجاد نارضایتی مترتب بر کاهش دانشجو معلم در جابجایی و ساماندهی اعضاء هیأت علمی و دانشجو معلمان مسأله بسیار مهمی است.

8_ از جریان سازی ملی و استانی و فرهنگ سازی در مورد سند تحول بنیادین و دانشگاه فرهنگیان بعنوان مقدمه اقدام جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان باید به درستی استفاده شود.

9_ پرهیز از سیاست زدگی و عدم ورود به مباحث جناحی در امور دانشگاه و تقویت شایستگی ها و شایسته سالاری کاملاً عقلایی و مطالبه ای جدی است.

10_ احیای نقش تربیتی استادان و اعضای هیأت علمی باید جدی تر گرفته شود.

11_ توجه به ابعاد شایستگی های حرفه ای معلم وشایستگی های اساسی در تربیت معلم نباید شعاری و سطحی شود.

12_ تقویت روحیه جهادی در شئون و سطوح مختلف دانشگاه جهت سرعت بخشی در تحقق سند دانشگاه اسلامی و کاهش فاصله دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه مطلوب اسلامی کاملاً باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در بخش پایانی سخنان خود گفت: خداوند متعال را شاکریم که علیرغم بدگویی ها و تحلیل های غلط و یا دیدن تعداد بسیار کمی از دانش آموختگان کم صلاحیت، امروز گزارش های متعددی از استان ها و پردیس های دانشگاهی در مورد حضور دانش آموختگان پردیس های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان در مدارس و دبیرستان رسیده که حاکی از تأثیر حضور و ایجاد تحول در این مجموعه ها و تأثیر دانش آموختگان در فضای معلمان و دبیران مدارس و دبیرستان هاست و مراتب تشکر و قدرشناسی خود را نیز از دانشجومعلمانی که علیرغم محدودیت ها و کاستی های موجود در دانشگاه ؛ با دغدغه و انگیزه های معنوی و حرفه ای، خود را آماده معلّمی و تأثیرگذاری و ایجاد تحول در آموزش و پرورش می نماید، اعلام نموده و برای موفقیت و تأثیرگذاری همه عزیزان دانشجو معلمان دعا می نماییم.

حجت الاسلام والمسلین دادگر گفت: بحمدالله حضور دانشجو معلمان رتبه های برتر دانشگاه فرهنگیان روبه ازدیاد است و گزارش تحلیلی و توصیفی اثرات معنوی دیدار دانشجومعلمان در آستانه دانش آموختگی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را از منظر خود دانشجو معلمان مطالعه نمودم، هم در بخش موثرترین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز در تحلیل بخش لحظه دیدار در قالب یک عبارت و همچنین تحلیل بخش سوم اگر فرصت گفتگو و صحبت با رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتید چه نکاتی را بیان و مطرح می نمودید؟

دیدگاه ها و نظرات دانشجومعلمان در سه بخش مذکور اولاً حاکی از درک و تحلیل و بصیرت مناسب نسبت به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب است و ثانیاً پیوند عاطفی و احساسات غیر قابل توصیف و معرفت و باور مؤمنانه به جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملاً در نگرش دانشجو معلمان مشهود است. ثالثاً؛ نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات و نگرانی ها و انتقادات از فضای تعلیم و تربیت کشور و در عین حال روحیه انقلابی دانشجومعلمان از نظر کمی و کیفی کم نظیر است و خداوند متعال را از بابت خدمت به چنین مخاطبانی شاکر و سپاسگزارم.

وی ادامه داد: امیدوارم با این معرفت و ایمان و روحیه انقلابی و دغدغه های ارزشمند دانشجومعلمان و تلاش و اهتمام مدیران و سایر مقامات ذیربط در نظام تعلیم _ تربیت و تربیت معلم، در آینده ای نه چندان دور شاهد تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تربیت نسل مفید برای آینده این ملت و کشور مجاهد و شهید پرور باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر گفت: در پایان از زحمات و تلاش ها و اهتمام بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خصوصاً جناب آقای دکتر صدیقی نسبت به توانمندسازی فعالان  بسیج دانشجویی در زمینه مسائل آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین و میزبانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر زارعی مدیریت امور پردیس های استان قم و جناب آقای دکتر خوشگفتار و سرکار خانم دکتر شریفی رؤسای محترم پردیس های برادران و خواهران قم و کلیه همکاران خدوم این عزیزان و بالأخص از معاون محترم فرهنگی، اجتماعی دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عابدی جهت حمایت و همکاری از این اقدام رهگشا صمیمانه سپاسگزاریم.