Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی در همایش دانش آموختگان دانشگاه در استان چهار محال بختیاری:

معلمان فکور و پژوهنده رکن مدارس اثربخش هستند

همایش نو معلمان فارغ التحصیل سال 1395 دانشگاه فرهنگیان در استان چهارمحال بختیاری باحضورمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، مدیرکل و دیگر مسوولان آموزش و پرورش و استادان و مدیران دانشگاه فرهنگیان این استان  در شهر کرد برگزار گردید . در این نشست که با هدف بررسی مشکلات پیش روی نومعلمان برگزار گردید ، دکتر ساکی ضمن اشاره به تجربیات جهانی در عرصه توسعه ، آموزش و پرورش ، مدرسه و معلم اثربخش را پیش نیاز برای نیل به این مهم دانستند . ایشان تحقق مدارس اثربخش در جامعه را در گرو آماده سازی شرایط مورد نیاز از جمله برخوردار ساختن مدارس از رهبرانی آموزشی برشمردند که دغدغه اصلی آنها توسعه فرایندهای یاددهی – یادگیری و رشد و تعالی دانش آموزان است . معاون پژوهش و فناوری ، معلمان فکور و پژوهنده را رکن دیگر مورد نیاز برای تحقق مدارس اثربخش معرفی نمودند که بیش از پیش در پی یادگیری و توسعه و تعالی خویش هستند . معلمان فکور با ارتقاء شایستگیهای حرفه ای خود و بازاندیشی در موقعیت های تدریس ، شرایط مطلوبتری را برای رشد دانش آموزان فراهم می سازند. دکتر ساکی افزودند، استفاده از الگوهایی چون درس پژوهی ، اقدام پژوهی و روایت پژوهی موجبات رشد دایمی شایستگیهای حرفه ای معلمان را فراهم می آورد . ایشان ارتباط با اولیاء را از دیگر ویژگیهای مدارس اثربخش دانستند و گفتند ، راه تعالی و پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بدون حضور اولیاء میسر نخواهد بود . با تعامل بین خانه و مدرسه می توان مسیر آرمانی تعلیم و تربیت را طی نمود . استقرار نظام پایش و تضمین کیفیت ، ویژگی پایانی برای تحقق مدارس اثربخش بود که توسط دکتر ساکی مطرح شد . بر این اساس مدرسه باید دایما وضعیت خود را مورد پایش و نظارت قرار دهد تا بتواند مسیر اصلاح و تعالی را بخوبی بپیماید . در ادامه این برنامه نتایج بررسی کارگروههای چهارگانه توسط دبیران کارگروهها در جلسه مطرح گردید .

معاون پژوهش و فناوری همچنین در جلسه دیگری در جمع اعضای گروههای آموزشی  استان چهارمحال بختیاری حضور یافتند و در باره ماهیت شایستگیهای معلمان و  چگونگی رشد آنها مطالبی ارایه نمودند .