Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر حاجی بابایی در مراسم "حماسه ی عزم و تلاش در دانشگاه فرهنگیان" و افتتاح رسمی ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه:

دانشگاه فرهنگیان، باید مرکز و قله ی علوم تربیتی ایران اسلامی باشد.

صبح امروز سه شنبه 7/3/92، مراسمی با عنوان حماسه ی عزم و تلاش در دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش و هیأت همراه، دکتر محبی نیا، سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان و اعضای هیأت رییسه، سرپرستان پردیس های دانشگاه سراسر کشور، در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. دکتر حاجی بابایی، پس از بازدید از فضای بازسازی شده ی سه ساختمان موجود در محل سابق مرکز تربیت معلم شهید ثانی (ره)، از امک

صبح امروز سه شنبه 7/3/92، مراسمی با عنوان حماسه ی عزم و تلاش در دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش و هیأت همراه، دکتر محبی نیا، سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان و اعضای هیأت رییسه، سرپرستان پردیس های دانشگاه سراسر کشور، در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

دکتر حاجی بابایی، پس از بازدید از فضای بازسازی شده ی سه ساختمان موجود در محل سابق مرکز تربیت معلم شهید ثانی (ره)، از امکانات موجود در این مجموعه از جمله، نمازخانه ی جدید آن بازدید کرد و رسما ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان را افتتاح کرد.

وی، با حضور در سالن شهید باهنر و سخنرانی در مراسم حماسه ی عزم و تلاش در دانشگاه فرهنگیان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب اسلامی و امام شهیدان و ادای احترام به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و ملت ایران، از حضور در جمع صمیمی همکاران دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، ابراز خوشحالی کرد و با تشکر ویژه از دکتر محبی نیا و معاونان ایشان، از تلاش های یک سال گذشته همکاران دردانشگاه فرهنگیان قدردانی کرد و در ادامه، افزود: ما امروز شاهد دانشگاهی در خور شأن نظام تعلیم و تربیت کشور هستیم؛ تاکنون توانسته ایم آن را ریل گذاری کنیم و ان شاء الله با مساعدت ها و تلاش های همه جانبه، باید به سمتی حرکت کنیم که این دانشگاه، یک دانشگاه تمام عیار و مقبول نظام تعلیم و تربیت اسلامی بشود و خروجی آن نیز، بتواند تحول عظیمی در آموزش و پرورش را شکل بدهد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، پیرامون اهمیت فراوان دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: زیباترین کلامی که تاکنون در رابطه با دانشگاه فرهنگیان بیان شده، تعابیر و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)  پیرامون اهمیت این دانشگاه بوده است.

 وی، با اشاره به یک سال بحث و تلاش پیرامون این که دانشگاه فرهنگیان، باید زیر نظر وزارت آموزش و پرورش باشد یا تحت نظر وزارت علوم، به تلاش های صورت گرفته در این خصوص، اشاره کرد و افزود: پس از یک سال تلاش بی وقفه، با لطف و فضل الهی، شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که این دانشگاه زیر نظر وزارت آموزش و پرورش انجام وظیفه نماید و بحمدلله با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، وزارت علوم، ملزم به پشتیبانی های همه جانبه از این دانشگاه شد.

دکتر حاجی بابایی، با بیان این نکته که علت محدثه ی دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش بوده، اضافه کرد: علت مبقیه ی آن هم، آموزش و پرورش است. این دانشگاه، دانشگاهی است که هدفش، کاری تعریف شده و خروجی آن نیز، کاملا تعریف شده است؛ تولیداتی هدف مند دارد و تنها دانشگاهی که تا حدی شبیه این دانشگاه، انجام وظیفه می کند، دانشگاه علوم پزشکی است.

وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر این نکته که برای اولین بار است در وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ایجاد شده و تاکنون دانشگاهی با این کیفیت و تعریف وجود نداشته، افزود: همه تعاریف از این دانشگاه، باید جلوه ی دانشگاهی داشته باشد؛ اگر درب ورودی، شکل و نمای ساختمان های سابق این مرکز را تغییر می دهیم، نشانگر این است که باید با سرعت و دقت، به تمام استاندارهای یک دانشگاه تمام عیار رسید، به این هم نمی شود بسنده کرد؛ دانشگاه فرهنگیان، خیلی جلوتر از این باید برود و هنوز به قله ی اصلی نرسیده است.

وی، خاطر نشان کرد: نگاهی که ما به دانشگاه فرهنگیان داریم و بدان می اندیشیم، این است که دانشگاه فرهنگیان، باید مرکز و قله ی علوم تربیتی ایران اسلامی باشد و برای مرکزیت و محوریت قرار دادن آن، باید از بهترین استادان نخبه ی علوم تربیتی دعوت کرد و یا زمینه ی انتقال آنان را از سایر دانشگاه های کشور به این دانشگاه فراهم کرد؛ اگر روزی فرا رسد که استادان نخبه ی  دانشگاهی، متقاضی انتقال به این دانشگاه شوند، آن روز موفق شدیم.

دکتر حاجی بابایی، در زمینه ی جذب دانشجو معلمان جدید، خواستار دقت بیشترمسؤولان و استادان پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در فرآیند سنجش استعداد و مصاحبه برای شناسایی دانشجویان مستعد وعلاقه مند به امر تربیت و معلمی جهت ورود به این دانشگاه شد و افزود: به لطف خدا، زمزمه و نام دانشگاه، در تمام کشور فراگیر شده و پس از سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اوج خود رسیده است.

وی، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان، درختی است که نظام آن را کاشته است؛ دانشگاهی که رهبری نظام(مدظله العالی)، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مُهر تأیید به آن زده اند، دیگر شک و شبهه و ابهامی برای وجود و بقایش نمی ماند؛ دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد و همه ابهامات نیز،برطرف شد. امروز، بزرگترین رسالت ما حفظ این درخت است و اجازه نمی دهیم این درخت دچار آسیب شود.

وزیر آموزش و پرورش، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)  پیرامون آرایش درونی دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: آرایش درونی یعنی استادان این دانشگاه باید هیأت علمی، مجرب و مرتبط با حوزه ی علوم تربیتی باشند. وی، با اشاره به ویژگی های ضروری یک رئیس پردیس گفت: رئیس پردیس ما باید به شکلی عمل کند که یک نفر، پس از چندین بار آزمون و کسب موفقیت، بتواند استاد این دانشگاه شود؛ ورود به این دانشگاه، باید بسیار دقیق و با رعایت ضوابط انجام گیرد.

وی، تأکید کرد: حتی برفرض من وزیر هم نوشتم و سفارش کسی را کردم(که تاکنون این کار را انجام نداده ام)، شما بر عکس سفارشات عمل کنید؛ بینی و بین الله کسی را وارد دانشگاه فرهنگیان کنید که به درد دانشگاه بخورد؛ برای رسیدن به اهداف عالی دانشگاه، باید ایثار کرد و از خود گذشت؛ بگذارید، بگویند ورود به این دانشگاه و کار کردن در آن سخت است. در این دانشگاه، از کسی که جلوی درب ایستاده تا رییس دانشگاه، همه باید کیفی باشند، این موارد، نظام معیار و استاندارد این دانشگاه است.

دکتر حاجی بابایی، کار تعلیم و تربیت را کاری سخت و نیازمند صبر و استقامت دانست وافزود: نتیجه و محصول کار تربیت، پانزده سال بعد مشخص می شود، اما امروز باید ایستاد و پر قدرت جلو رفت. وی، تصریح کرد: همه ی خیر ما در نظام جمهوری اسلامی، به عملکرد و نتیجه ی کار دانشگاه فرهنگیان بر می گردد؛ چون این دانشگاه، دانشگاه پرور است و تربیت معلمان و مربیان نسل آینده ساز کشور، در اختیار آن است.

وی، خاطر نشان کرد: اکنون باید به دانشجومعلمانی فکر کنیم که طی 4 سال آینده، به حدود 000/100 تا 000/120 هزار نفر می رسند و علاوه بر آن، کار بزرگتر اینکه چند صد هزار معلم موجود، باید به شکلی با این دانشگاه ارتباط برقرار نمایند که از نظر روش های تدریس و فراگیری علوم روز، بتوانند با نشاط و شادابی بیشتربر سر کلاس های درس دانش آموزان حضور یابند.

دکتر حاجی بابایی، با بیان این مهم که هنوز کارهای زیادی در آموزش و پرورش وجود دارد که باید شکل بگیرد، افزود: تشکیل و تأسیس این دانشگاه، گامی در مسیر تحقق تحول بنیادین بوده است و خروجی آن، باید منتج به تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور گردد. وی، با طرح این پیشنهاد که دانشجو معلمان از همان ابتدا، باید وارد کلاس درس شوند و پس از گذشت دو سال، وارد مباحث تدریس عملی در آموزش و پرورش گردند، تأکید کرد: از هم اکنون باید جلسات مشترکی بین آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان تعریف و برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به آیه ی شریفه ی 97 سوره ی مبارکه ی نحل، نتیجه ی فرآیند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان را پرورش افرادی مؤمن و عامل به عمل صالح خواند و گفت: ما می خواهیم معلمانی در این دانشگاه تربیت شوند که ایمانشان، حرف اول را می زند، اکنون کشور ما، بیشتر از همه، به معلم مؤمن نیاز دارد و برای تحقق این امر، باید برنامه های فراوانی را تدارک دید. وی، تصریح کرد: هر چقدر خواستید، از هزینه های دیگر بکاهید، ولی در هزینه کردن برای تربیت دانشجو معلمان مؤمن، اهتمام کنید.

دکتر حاجی بابایی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت شبانه روزی بودن دانشجو معلمان در دوران تحصیل در پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، گفت: به شبانه روزی بودن فکر کنید، این پردیس ها و مراکز، باید شبانه روزی باشند؛ زیرا در محیط شبانه روزی است که با برنامه های ویژه تربیتی، می توان دانشجو معلمان مؤمن را تربیت کرد.

وی، با اشاره به اعتکاف دانشجو معلمان در اولین سال تأسیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن تقدیرو تشکر از مسؤولان ذیربط، به ویژه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه و دانشجو معلمان معتکف در مساجد، افزود: آنچه در دانشگاه فرهنگیان مورد پرسش است، تعداد غایبان از اعتکاف است.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از وجود دانشگاه فرهنگیان، تشکیل این دانشگاه را یکی از آرزوهای معظم له برشمرد و خاطر نشان کرد: سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش که اخیرا توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  به رؤسای سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد، دغدغه ی سی ساله ی ما در مجلس و دولت را خاتمه داد. سی سال، بحث ما بر سر این بود، که آموزش و پرورش دستگاه مصرفی نیست، بلکه آموزش و پرورش مولد است، اگر نیروی انسانی برای کشور تربیت نمی کرد، چه وقت می توانستیم مهندس مولد خودرو داشته باشیم.

وی، با بیان این نکته که اساس در زیر ساخت همه کارهای کشور، آموزش و پرورش است؛ این نهاد را بزرگ ترین نهاد مولد سرمایه اجتماعی خواند وافزود: سی سال به ما می گفتند آموزش و پرورش، خیلی بزرگ و هزینه بر است! بخشی از آن را بفروشید تا درآمد کسب کنید! اما با ابلاغ سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و مسؤولیت قوا در این رابطه، دیگر این بحث ها خاتمه یافت و سیاست های ابلاغی، فصل الخطاب آموزش و پرورش و مسؤولان نظام قرار گرفت؛ به ویژه در جایی که اشاره شده "آموزش و پرورش، امر حاکمیتی است" یعنی حاکمیت باید به اندازه کافی برای آموزش و پرورش هزینه کند.

دکتر حاجی بابایی، در پایان با تأکید بر منزلت و جایگاه اجتماعی معلمان، مناظرات و پرسش های موجود در سطح جامعه از کاندیداهای یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری رامورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: باید از داوطلبان ریاست جمهوری پرسید: شما، معلمان را تا چه اندازه قبول دارید؟ ازمنظر شما، معلمان روی چندمین پله قرار گرفته اند؟ معلم خود را به اندازه چه کسی قبول دارید؟ اگر مسؤول شدید، معلم را در چه سطحی از اقشار جامعه می بینید؟ در دید ما فرهنگیان و معلمان، اولویت اول منتخب ملت به عنوان رئیس جمهور، باید آموزش و پرورش باشد. بعد از ابلاغ سیاست های کلی، دیگر راه بازگشتی نمانده است، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید اجرایی شود، نظام تربیتی اسلام باید پیاده شود. منتخب ملت، ابتدا باید قدر و اندازه ی معلمان را تعریف کند و سپس به فکر کت و شلوار آنان باشد.

در دید رئیس جمهور منتخب، آموزش و پرورش باید اولویت اول بودجه ای کشور را به خود اختصاص دهد. این،همان معنای سیاست های ابلاغی حضرت آقاست. در واقع، سیاست های کلی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) روح جدیدی به آموزش و پرورش داد. ان شاء الله باید دست به دست هم دهیم و به یکدیگر کمک کنیم تا این دانشگاه با تمام توان به جایگاه اصلی خود برسد و در حماسه سیاسی نیز نقش خوبی را ایفا کند و به یاری خدا با حضور مردم اقتدار ملی و در پی آن امنیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی به وجود خواهد امد و به یاری حق متعال با حضور مردم، گفتمان انقلاب اسلامی می تواند توطئه های دشمن را خنثی و آثار سوء تحریم را از بین ببرد.

پیش از سخنان دکتر حاجی بابایی ، حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، تأسیس این دانشگاه را یکی از بهترین ایده ها و ارزشمند ترین کارها در عرصه ی تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: تأمین و تربیت و توانمند سازی منابع انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور، با هدف رسیدن به حیات طیبه، صرفا با همدلی، اهتمام و تلاش در دانشگاه فرهنگیان قابل تحقق و امکان پذیر است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، با تقدیر از تلاش تمامی دست اندرکاران تأسیس این دانشگاه، به ویژه دکتر حاجی بابایی و دکتر محبی نیا، گفت: تربیت محوری با نگاه شاخصه های فکری، علمی و تربیتی و به طور خاص با نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  و سند تحول بنیادین امکان پذیر می شود. وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون دانشگاه فرهنگیان، مبنی بر اینکه بدون ساختن و شخصیت تربیتی معلم، تحقق سند تحول بنیادین امکان ندارد، افزود: شاه بیت سند تحول بنیادین، تربیت معلم و معلم است و دانشگاه در این خصوص، رسالتی بس عظیم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر، روحیه ی انقلابی و جهادی را لازمه ی تحقق تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) برشمرد و افزود: هم با برنامه و هم با روحیه ی مذکور، می توان به اهداف رسید. بحمدالله در یک سال گذشته از جنبه های مختلف کاری، فعالیت ها و برنامه های خوبی صورت گرفته است. نظر سنجی های اخیر پیرامون اعتماد مردم به اصناف مختلف کشور حاکی از آن است که معلمان بالاترین و برجسته ترین رتبه را در جامعه برای کسب اعتماد آنها جلب کرده اند، این امر هم کار ما را تسهیل می کند و هم رسالت خطیر ما را گوشزد می کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، با استناد به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر این که "لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق" ، پیمودن راه تعلیم و تربیت را بسیار سخت و مهم ارزیابی کرد و با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی کشور در منطقه و جهان، رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) پیرامون دانشگاه فرهنگیان را، نشانی از حمایت ها و پشتیبانی های بی دریغ معظم له از اهداف این دانشگاه برشمرد و افزود: تحقق این امر، البته صبر و حوصله خودش را می طلبد. اگر ایثار و خدمات جدی افراد در این راستا نباشد، دانشگاه نمی تواند به آن اهداف عالی دست یابد؛ لذا باید با توجه به فرمایش امام علی(ع) اهل البصر باشیم و افق را خوب بشناسیم تا بدانیم به کجا می خواهیم برسیم.

وی، با اشاره به ضرورت تحقق و خلق حماسه ی سیاسی، خاطر نشان کرد: در حماسه ی سیاسی انتخابات، باید با بصیرت طی طریق کنیم؛ زیرا شورای نگهبان، رسالت خود را به خوبی انجام داد و ما نیز، با آگاهی دادن از طریق معلمان و دانشجو معلمان خود، به تشجیع و تهییج مردم برای حضور حداکثری وانتخاب اصلح بپردازیم تا به سلامت از این گذر نیز، عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر،  در پایان از وزیر آموزش و پرورش خواست تا با توجه به ایام مبارک ماه رجب، دو مسجد در دو پردیس نسیبه و شهید چمران احداث نماید.

شایان ذکر است، در ابتدای این مراسم دکتر نجفی، مشاور عالی و قائم مقام دانشگاه، ضمن ارائه گزارش عملکردی پیرامون برنامه سازمان سازی در  دانشگاه فرهنگیان، از منظر سازمان سازی و افق سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، این دانشگاه را نهادی تربیت محور، فرهنگ و تمدن ساز، اثربخش در مسیر جنبش نرم افزاری، تولید علم، جامعه پذیری فرهنگی و پویا در زمینه ی  آزاد اندیشی و نظریه پردازی به ویژه علوم تربیتی مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی معرفی نمود و در ادامه، با بیان رسالت استادان و فضایل دانشجو معلمان دانشگاه، گفت: از 225 برنامه و فعالیت برنامه سازمان سازی، 164 مورد به طور کامل انجام و یا در حال انجام و یا اقدام اولیه صورت گرفته است.

دکتر ساکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ضمن ارائه گزارش عملکرد این معاونت و توجه به اسناد بالادستی دانشگاه فرهنگیان در حوزه عملکردی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشجو معلمان، به جذب و آموزش 59245 نفر داشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته اشاره کرد و افزود: تصویب و اجرای آیین نامه آموزشی، نیاز سنجی رشته های مورد نیاز در حوزه ی تحصیلات تکمیلی و انجام اقدامات لازم جهت اخذ مجوز در 5 رشته کارشناسی ارشد، تشکیل 7 جلسه بررسی 35 واحد درس معارف اسلامی و تربیت دینی با حضور استادان حوزه و دانشگاه (موضوع تبصره 2 ماده 23 اساسنامه)، از جمله رئوس مهمترین عناوین عملکردی بوده، از جمله رئوس اهم برنامه های این معاونت، برنامه ریزی در جهت ایجاد و توسعه آموزش های مجازی و الکترونیکی در سطح دانشگاه، مطالعه به منظور امکان تأسیس دانشکده تربیت مدیر آموزش و پرورش در دانشگاه می باشد.

دکتر رنجبر زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اشاره به سه موضوع مهم اقتدار، اختیار و اعتبار، از توجه وزیرآموزش و پرورس در خصوص اعطای اختیار کامل به مسؤولان دانشگاه قدردانی نمود و حضور دکتر محبی نیا را عاملی جهت اقتدار برای این دانشگاه برشمرد.

وی، به عنایت و حمایت ویژه ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تثبیت و تصویب اعتبار مضاعف مالی برای دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در سطح جامعه با نگاه های قابل توجه ای روبرو شده و اکنون تحلیل های سطوح عالی را به خود معطوف داشته است. البته تشکیل سلسله جلسات تبیین نقش و جایگاه دانشگاه در این رستا تأثیر به سزایی داشته است.

دکتر طاهری نیا، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه، با بیان عملکرد یک ساله این معاونت، به برنامه های آینده آن اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته، به اهمیت اهتمام به موضوعات فرهنگی، تربیتی در محیط شبانه روزی دانشجو معلمان در پردیس ها پرداخت و افزود: دانشجو معلمان از زندگی دانشجویی در محیط شبانه روزی برخوردارند و می بایست دارای زمان شمار زندگی دانشجویی باشند.

وی، افزود: عبادت، مطالعه، ورزش، تفکر، تفریح، گفتگو، کار، تکالیف، غذا،  ایاب و ذهاب، رادیو، تلویزیون، استراحت، خواب و ...، بخشی از زمان شمار زندگی دانشجویی است و در ادامه، تأکید کرد: باید در نقشه زندگی دانشجو معلمان، سهم تعلیم و تربیت برجسته شود.

دکتر شیخی، معاون دانشجویی دانشگاه، با ارائه گزارش عملکرد، به تدوین آیین نامه و شیوه نامه های مربوطه اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست های تخصصی شورای دانشجویی، استمرار نظام برون سپاری بخشی از فعالیت های امور خدمات و رفاهی دانشجویان مطابق با ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم، عضویت در انجمن علمی تربیت بدنی و ورزش کشور، پیگیری عقد قرارداد بیمه جامع حوادث دانشجویی و اخذ مقاومت برای اعزام نمایندگان دانشگاه به بیست و هفتمین دوره یونیورسیاد دانشجویی جهان، از جمله اقدامات انجام شده در یکسال عزم و تلاش دانشگاه فرهنگیان در معاونت دانشجویی می باشد.

دکتر اجتهادی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به عنوان آخرین معاون سخنران، از برگزاری همایش های علمی، پژوهشی هنر و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، رسالت معلم در ایران 1404، فرهنگیان اهل قلم، ایده سازی، پردازش و اجرا در نوجوانان و جوانان، بررسی طیف مشکلات رفتاری دانش آموزان در سه مقطع و دو جنسیت، به عنوان همایش های علمی و پژوهشی نام برد و در ادامه، از جمله برنامه های پیش بینی شده و در حال پیگیری، از تهیه آیین نامه ی همایش ها، گردهمایی ها، کنفرانس ها و نیز آیین نامه ی کمیسیون چاپ و نشر، آیین نامه ی جدید اعطای اعتبار ویژه ی پژوهش، آماده سازی نشریات علمی و پژوهشی و دریافت 250 مقاله ی علمی، تمهید مقدمات ایجاد بانک اطلاعاتی نشریات دانشگاه، یاد کرد.

از دیگر برنامه های این مراسم، پخش دو نماهنگ "اذان عشق" و معرفی دانشگاه، تحت عنوان "دانشگاه فرهنگیان؛ صدقه ی جاریه ی شهیدان رجایی و باهنر"، اجرای برنامه ی ویژه ی تک خوانی توسط اکبری یکی از فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی ناپیوسته ی این دانشگاه و همچنین اجرای زیبای سرود دسته جمعی انتظار توسط گروه سرود دانشجو معلمان خواهر مرکز آموزش عالی شهید شرافت دانشگاه فرهنگیان شهر تهران با مسؤولیت خانم حافظی بود.