دکتر مهرمحمدی در مراسم آغازین دوره مقدماتی خبرنگاری:
معلمان فراتر از تدریس در کلاس باید به کنشگری اجتماعی بپردازند که آموزش هایی از جمله خبرنگاری زمینه ساز تحقق این مهم خواهد بود
در آئین افتتاحیه دوره مقدماتی آموزش خبرنگاری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان تهران دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجو معلمان و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره آن را ابتکار جدید در راستای ارتقای کیفیت کار تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان برشمرد.
وی همچنین ضمن تسلیت حادثه تاسفبار زلزله غرب کشور و نیز از دست دادن دو دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان فارس طی سانحه تصادف در سفر بازگشت از کربلای معلی برای آنان رحمت الهی و برای خانواده و بازماندگان ایشان صبر و سلامتی آرزو کرد.
دکتر مهرمحمدی در آئین افتتاحیه این دوره ضمن بیان مطالبی درخصوص ویژگی های دوره خبرنگاری و کاربرد، ابعاد و ارتباط آن با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مزایا و آثار مثبت برخورداری از این ظرفیت، خبرنگاری را جزو وظایف شهروندی در عصر دموکراسی و مردم سالاری دانست.
وی با اشاره به پدیده شهروند خبرنگار، تصریح کرد: از ظرفیت ها و مسئولیت های یک شهروند این است که بتواند نسبت به مسائل اجتماعی حساس بوده، که این حساسیت می تواند به شکل غیر حرفه ای ( تجربی، آزمون و خطا) و یا به شکل کاملا حرفه ای به صورتی که شما با آن درگیر خواهید شد، منتهی به کسب گواهی صلاحیت شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان پرداختن دانشجو معلمان به خبرنگاری را در ایفای نقشه اجتماعی و شهروندی آنان به شکلی بهتر و بارزتر تاثیرگذار عنوان و اظهار کرد: در برنامه های تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان برای کنش اجتماعی معلمان جایگاه ویژه قائل است که این تاکیدات منجر به ایجاد ابتکارات و ابداعاتی در برنامه درسی جدید با عنوان نقش اجتماعی معلمان شده که در مجموعه دروس تربیت اسلامی قرار دارد.
وی با بیان اینکه معلم از منظر اسلامی نمی تواند از مسائل اجتماعی منفک باشد و در کلاس درس نیز شکلی از کنشگری اجتماعی اتفاق می افتد، خاطر نشان کرد: معلم مفهومی وسیع تر از مفهوم کلاس درس دارد و این حرفه در مفهوم کنشگری اجتماعی تجلی می یابد، .این همان چیزی است که از معلم انتظار می رود معلم اگر بخواهد به معنای واقعی کنشگر اجتماعی باشد باید آموزش های مرتبط با آن را نیز دیده باشد.
دکتر مهرمحمدی، خبرنگاری به مفهوم مدرن امروزی را از آموزش هایی برشمرد که می تواند معلم را تبدیل به کنشگر اجتماعی کند و تصریح کرد: این دوره می توانند مهارت اجتماعی دانشجو معلمان را به عنوان معلمان آینده جنبه عملیاتی و حرفه ای ببخشید.
وی شهروند خبرنگار بودن را از ضروریات جوامع دموکراتیک دانست و افزود: شهروند خبرنگار می تواند با استفاده ازحسن حضور در موقعیت های زمانی و مکانی اخباری را ثبت و ضبط کند که شاید خبرنگاران رسمی موفق به ثبت آنها نشوند، اگر قرار باشد که تنها اطلاع رسانی به دست خبرنگار رسمی انجام شود بسیاری از حوادث و اخبار بازتاب داده نخواهد شد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی اضافه کرد: معنای واقعی رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی با ظرفیت شهروند خبرنگار آن تبیین شده و رسانه می تواند نقشه توسعه خود را ایفاء کند.
وی با بیان اینکه تبدیل دانشجومعلمان به شهروند خبرنگار حرفه ای کمک جدی به توسعه اجتماعی و دستیابی جامعه به طراز توسعه ای مورد انتظار خواهد بود، گفت: پیش بینی این دوره در خارج از چهارچوب برنامه درسی رسمی فرصتی بسیار بکر و ممتاز است که امیدواریم دانشجومعلمان با اهتمامی جدی پای به عرصه بگذارند.