Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر آیتی در دومین نشست تخصصی راه های "بهبود کیفیت آموزش دانشگاه":

کیفیت مهمترین معیار توسعه آموزش است

دومین نشست تخصصی راه های  "بهبود کیفیت آموزش دانشگاه" با حضور دکتر ایرج مهدی زاده مدیر امور پردیس ها خراسان جنوبی، دکترمحسن آیتی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، اساتید و دانشجو معلمان پردیس های استان،  دوشنبه 22 آبان 1396 در سالن اجتماعات پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی برگزار شد.

در این جلسه دکتر آیتی با اشاره به اهمیت ارزیابی کیفیت آموزش، اظهار کرد: در ارزیابی کیفیت آموزشی، غالبا سنجه هایی باید مد نظر قرار گیرند که امکان پایش و محاسبه آن در نظام آموزشی ما امکانپذیر باشد. کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهمترین وظیفه آموزش عالی است.

استاد آیتی با بیان اینکه نظام های آموزشی به عنوان بارزترین نمود سرمایه گذاری نیروی انسانی در زمینه شکوفایی در جامعه، نقش اصلی را برعهده دارد، اظهار کرد:  امروزه این نظام ها سهم قابل توجهی از بودجه هر کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به اهمیت و نقش آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه، ضروری است برای بهبود کیفیت نظام های آموزشی اقدامات اساسی صورت بگیرد و از هدر رفتن  سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود.

وی در ادامه کیفیت را مهمترین معیار توسعه آموزش دانست، تصریح کرد: موضوع کیفیت در اکثر نظام های آموزشی به یکی از مفاهیم اساسی در سیاست گذاری های کلان آموزشی تبدیل شده است و از این رو کیفیت گرایی به منزله مرحله مهمی از تاریخ تحولات آموزش و پرورش مطرح شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهمترین وظیفه دانشگاهها و وزارت آموزش و پرورش است.

در ابتدای این نشست دکتر ایرج مهدی زاده مدیر امور پردیس های خراسان جنوبی با اشاره به رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم متعهد به خدمت در عرصه تعلیم و تربیت کشور خاطر نشان کرد: بی شک توجه به کیفیت آموزش در این دانشگاه در صدر توجهات همه مدیران دانشگاه است، زیرا اثرات آن بطور مستقیم در موفقیت دانش آموزان و توسعه علمی کشور تبلور می یابد.

شایان ذکر است در پایان جلسه ازدانشجو معلمان ورودی 96 رتبه های زیر هزار و رتبه های برتر علمی در هررشته تجلیل وتقدیر شد.