Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر بدری در جلسه نشست تخصصی کارکردهای قصه گوئی:

قصه و قصه گوئی در شکل گیری طرح واره های ذهنی کودکان بسیار موثر است

 

در اجرای تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در حاشیه برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گوئی حوزه یک کشوری در تبریز، نشست تخصصی با عنوان کارکرد های قصه گوئی در تربیت مخاطب کنش گر چهارشنبه اول آذرماه 1386 با حضور صدیقه حسن زاده مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون، هادی یوسف زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی و تنی چند از مسئولان کانون برگزار شد.

در ابتدای این نشست اکبر ابراهیمی اورنگ معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس علامه امینی(ره) دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی ضمن خوش آمد گویی از فرصت ایجاد شده برای برگزاری نشست تخصصی در حوزه قصه گوئی که با هماهنگی های به عمل آمده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی ابراز خرسندی کرد.

در ادامه این جلسه صدیقه حسن زاده مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون ضمن بیان اینکه کانون ارتباط مستقیمی با کودکان و نوجوانان دارد از فعالیت 31 کانون در مراکز استان های کشور در حوزه های قصه گوئی، کتابخوانی، نقاشی و بسیاری دیگر از رشته ها خبرداد.

وی با تشکر از مدیریت دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی به جهت فراهم آوردن شرایط برگزاری این جلسه خطاب به دانشجو معلمان حاضر عنوان کرد: هیچ مکانی بهتر از دانشگاه فرهنگیان و هیچ زمانی بهتر از زمان تربیت معلمان آینده برای برگزاری این نشست نیست.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون در بخش پایانی صحبت های خود به معرفی دکتر محمد گودرزی دهریزی نویسنده کودک و نوجوان، پژوهشگر و مدرس این نشست تخصصی و ذکر برخی از آثار و تالیفات وی پرداخت.

ادامه این نشست تخصصی به صحبت های دکتر محمد گودرزی دهریزی مدرس این کارگاه سه ساعته در حوزه قصه گوئی و پرسش و پاسخ اختصاص پیدا کرد.

پایان بخش جلسه صحبت های دکتر رحیم بدری مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی پیرامون نقش و اهمین قصه و قصه گوئی در رشد شناختی، اجتماعی و اخلاقی کودکان و نوجوانان بود.

 

وی ضمن اشاره به ضرورت استفاده نویسندگان از مضامین عالی اخلاقی و ایجاد احساس اعتماد به نفس، امید به زندگی، تلاش و خودکارآمدی در کودکان و نوجوانان تاکید کرد قصه و قصه گوئی در شکل گیری طرح وتره های ذهنی کودکان بسیار موثر است لذا بایستی در انتخاب تم و محتوا در قصه ها بسیار دقت به خرج داد.