Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه در نشست با کارکنان حوزه ریاست عنوان کرد:

حوزه ریاست اصلی ترین خاکریز میدان رزم دانشگاه فرهنگیان است

نشست هایی صمیمی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با حوزه های مختلف امروز شنبه25 آذر در بخش سوم خود با همراهی دکتر زیویار مشاور عالی سرپرست دانشگاه و  حضور کارکنان حوزه ریاست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان پیگیری شد.

در این نشست ضمن آشنایی با همکاران این حوزه فراهانی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی ضمن خیرمقدم به سرپرست دانشگاه و آرزوی توفیق برای وی، ابراز امیدواری کرد: حضور ایشان مورد خیر وبرکت و ارتقای کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی در ادامه به تغییرات ساختار تشکیلاتی و میزان پست ای تخصیص در این حوزه اشاره کرد.

در ادامه دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این دانشگاه  به عنوان مکان مقدسی که خدمت در آن اتفاقی نبوده و حتما توفیقی است، گفت: کسی که در کار تعلیم و تربیت است پای در زمین دارد و سری در آسمان، کار تربیت معلم کاری سنگین و مهم است و خدمت در کسوت معلم ضمانت نامه ای برای رهایی در روز بی رهایی هاست.

وی با با بیان اینکه برای محافظت از خود باید سخن خود را نگه داشت و از شایعه، اتهام و قضاوت عجولانه پرهیز کرد و گوش شنوا داشت اظهار کرد: خداوند قاضی شاهد است، مراقب قضاوت ها و تهمت ها در محضر خدا باشید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان حوزه ریاست را آخرین و نزدیکترین خاکریز برای تصمیم گیری ها برشمرد و گفت: اگر قرار است اتفاقات بزرگی در این دانشگاه رخ دهد نهایی ترین آن حوزه ریاست است، این حوزه بسیار مهم و شریف است و در برآورده ساختن منویات استوانه ای نظام بالاخص دغدغه ها و مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین است.

وی با اشاره به حوزه ریاست به عنوان اصلی ترین خاکریز میدان رزم دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: این مکان تنها جایگاهی است که به نحوی با کل جامعه و مردم ایران، خانواده ایرانی و رسانه ها در ارتباط است، فرزندان و آیندگان شما از کاری که در اینجا انجام می دهید منتفع خواهند شد.

دکتر خنیفر حوزه ریاست را معرف تمامیت دانشگاه دانست و افزود: حوزه ریاست سازنده و تسهیل کننده است و باید پاسخگویی بالا  داشته باشد.

وی  بر داشتن نگاه و مطالعات ملی تاکید و تصریح کرد: ما باید با مقوله آمایش و  برنامه ریزی با نگاه آمایشی آشناباشیم، باید از نگاه پایتخت نشینی خارج شویم مخاطب ما چتر ملی است نه مخاطب مستقل پایتختی.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه بر مستند سازی، گزاش دهی و حضور مناسکی کارکنان، مدیران و اعضای دانشگاه فرهنگیان در عبادات و مراسم دینی، مذهبی و مناسبتی تاکید کرد.

وی دانشگاه فرهنگیان را از دانشگاه های بسیار حساس برای تربیت معلم برشمرد و گفت: در این دانشگاه به یاری یکدیگر باید تمام همت و تلاشمان را در به ثمر رسیدن اهداف عالیه و مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت محترم و دغدغه داران تعلیم و تربیت صحیح و اسلامی جامعه بکار گیریم.

خنیفر با بیان اینکه کشور ما علیرغم فشارهای تبلیغاتی و هجمه های دنیای مجازی، جایگاه خوبی را داراست اما هنوز شایسته و بایسته جامعه ما نیست اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه در خور و شایسته، یکی از گلوگاه های اصلی، نظام آموزشی است.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود استعدادها، ظرفیت ها و امکانات در این کشور، چرا نباید نظام آموزشی ما نظام الگویی و مدل جهانی باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان رسیدن به جایگاه مطلوب و اهداف را تنها با تغییر در حوزه فرهنگ و اندیشه بویژه در قاعده هرم نظام آموزشی (سطح ابتدائی) دانست و افزود: اگر روزی برسد که هیچ کس در نظام آموزشی بویژه در مقطع ابتدائی جزء از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب نشود، توفیق یافته ایم.

وی با اشاره به قداست و قابل احترام بودن نظام آموزشی و دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای تثبیت جایگاه دانشگاه را از برنامه ها خود عنوان و اضافه کرد: اهتمام در راستای تطبیق هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه برای جذب دانشجو معلم از دیگر مسائل پیش رو است.

دکتر خنیفر با بیان اینکه تمام ارکان و آینده مملکت به دست نظام آموزشی رقم میخورد تصریح کرد: حفظ دیانت و ارزش ها و حفاظت در برابر آسیب های بیرونی و هجمه های دنیای مجازی را جز از طریق چتر حمایتی معلم و در کلاس درس نمی توان مهار کرد.

وی با اشاره بر لزوم کاهش جذب معلم از طریق ماده 28گفت: جذب معلم از این شیوه، راهکاری برای برون رفت از فشار مورد توجه بود که باید مراقب بود تبدیل به عادت نشود و کم کم از این روش فاصله بگیریم و تربیت معلم را در دانشگاه فرهنگیان نهادینه کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت استفاده از فکر و ایده کارکنان دانشگاه فرهنگیان در شیوه های جذب استعدادهای برتر برای حرفه معلمی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان علاوه بر پرداختن به این موضوع که چه معلمانی باید تربیت کرد تا بتوانند نسل فردای جامعه را تربیت کند، باید از طریق آموزش های مجازی و تکمیلی خلاء فاصله معلمان با دانش آموزان را جبران کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید سلف سرویس دانش در هر رشته و گرایشی باشد افزود: امیدواریم روزی به جایی برسیم که در زمینه تحصیلات تکمیلی و ارتقاء منابع انسانی از مجرای دانشگاه فرهنگیان خودمان وارد شویم.

در بخش دیگری از این نشست زیویار مشاور عالی سرپرست دانشگاه، کارکنان حوزه ریاست را یاران اصلی سرپرست دانشگاه در تحقق اهداف برشمرد و با اشاره به فرصت مغتنم برگزاری نشست صمیمی کارکنان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان ابراز امیدواری کرد: در ادامه جلسات تخصصی با ارائه گزارشات مستند و برنامه ها از سوی حوزه های مختلف بیش از پیش در رسیدن به اهداف سازمانی مجموعه آموزشی کشور گام برداریم.