به مناسبت هفته ی پژوهش انجام شد:
دیدار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با استادان و دانشجومعلمان پردیس زینبیه پیشوا
به مناسبت هفته پژوهش پردیس زینبیه میزبان دکتر ساکی بود.
معاون پژوهش و فناوری در این برنامه و در جلسه ای با حضور مسوولان و استادان این پردیس به تبیین برنامه های پژوهشی پرداخته و به سوالات آنها پاسخ داد.
وی با توجه به تشکیل دانشگاه فرهنگیان و تاکید بر ضرورت پژوهش در محیطهای دانشگاهی، گذر از تربیت معلم مبتنی بر آموزش به تربیت معلم مبتنی بر آموزش و پژوهش را ضروری دانست.
در ادامه این برنامه، معاون پژوهش و فناوری در جمع دانشجویمعلمان حضور یافته و به تحلیل رویکرد معلم پژوهنده پرداخت.
دکتر ساکی در سخنان خود معلم را بواسطه ماهیت حرفه اش یک یادگیرنده مادام العمر معرفی نمود که باید دایما در پی رشد، یادگیری و ارتقاء دانش خود باشد.
وی الگوی معلم پژوهنده را ساز و کاری برای تضمین استمرار یادگیری معلمان دانست و از دانشجومعلمان خواست در دوران تحصیل در راستای کسب مهارتهای پژوهشی و از طریق دروس مختلف تلاش کنند.
دکتر ساکی تاکید کرد: هر معلم برای ایفای نقش خود به چهار شایستگی و دانش نیازمند است؛ شایستگی تربیتی، شایستگی موضوعی، شایستگی فناوری و شایستگی موضوعی – تربیتی (دانش آموزشِ محتوا )، که شایستگی چهارم عمدتا از طریق فعالیتهای معلم در نقش پژوهشگر کسب می شود .
وی در ادامه برای معلم سه نقش پژوهشی "معلم به عنوان پژوهشگر" ، "معلم به عنوان مدرس پژوهش و دانایی" و "معلم به عنوان به کار گیرنده ی پژوهش های دیگران" برشمرد و به تبیین این نقشها پرداختند.
معاون پژوهش و فناوری در پایان از کتابخانه پردیس بازدید نمود.