Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

گزیده ای از سخنان دکتر خنیفر سرپرست محترم دانشگاه فرهنگیان در جمع همکاران حوزه ریاست

«شاهد، خود ، قاضی است».

گزیده ای از سخنان دکتر خنیفر در نشست صمیمی با کارکنان حوزه ریاست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان:

  • شاهد، خود، قاضی است.
  •  این دانشگاه  به عنوان مکان مقدسی که خدمت در آن اتفاقی نبوده و حتما توفیقی است.
  • کسی که در کار تعلیم و تربیت است پای در زمین دارد و سری در آسمان.
  • کار تربیت معلم کاری سنگین و مهم است و خدمت در کسوت معلم ضمانت نامه ای برای رهایی در روز بی رهایی هاست.
  • برای محافظت از خود، باید سخن خود را نگه داشت و از شایعه، اتهام و قضاوت عجولانه پرهیز کرد و گوشی شنوا داشت.
  • خداوند قاضی شاهد است، مراقب قضاوت ها و تهمت ها در محضر خدا باشید.
  • حفظ دیانت و ارزش ها و حفاظت در برابر آسیب های بیرونی و هجمه های دنیای مجازی را جز از طریق چتر حمایتی معلم و در کلاس درس نمی توان مهار کرد.
  • حوزه ریاست بسیار مهم و شریف است و در برآورده ساختن منویات استوانه ای نظام بالاخص دغدغه ها و مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین است.
  • حوزه ریاست به عنوان اصلی ترین خاکریز میدان رزم دانشگاه فرهنگیان است.
  •  
  • دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه های بسیار حساس برای تربیت معلم است. در این دانشگاه به یاری یکدیگر باید تمام همت و تلاشمان را در به ثمر رسیدن اهداف عالیه و مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت محترم و دغدغه داران تعلیم و تربیت صحیح و اسلامی جامعه بکار گیریم.
  • حوزه ریاست، آخرین و نزدیکترین خاکریز برای تصمیم گیری ها است.
  • دانشگاه فرهنگیان تنها جایگاهی است که به نحوی با کل جامعه و مردم ایران، خانواده ایرانی و رسانه ها در ارتباط است، فرزندان و آیندگان شما از کاری که در اینجا انجام می دهید منتفع خواهند شد.
  • اهتمام در راستای تطبیق هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه برای جذب دانشجو معلم از مسائل مهم پیش روی مااست.
  • باید تربیتِ معلم را در دانشگاه فرهنگیان نهادینه کنیم. جذب معلم از طریق ماده 28 ، راهکاری برای برون رفت از فشار مورد توجه بود که باید مراقب بود تبدیل به عادت نشود و کم کم از این روش فاصله بگیریم.
  • دانشگاه فرهنگیان علاوه بر پرداختن به این موضوع که در شیوه های جذب استعدادهای برتر برای حرفه معلمی، چه راهکارهایی را ارائه دهد، باید از طریق آموزش های مجازی و تکمیلی خلاء فاصله معلمان با دانش آموزان را نیز جبران کند.
  • دانشگاه فرهنگیان باید سلف سرویس دانش در هر رشته و گرایشی باشد. امیدواریم روزی به جایی برسیم که در زمینه تحصیلات تکمیلی و ارتقاء منابع انسانی از مجرای دانشگاه فرهنگیان وارد شویم.

*از همه همکاران ارزشمندم می خواهم، با نگاه انگیزشی تحقیق کنند، راهکار دهند که
چگونه می توان با ایجاد علاقمندی بین دانش آموزان مستعد، آنان را مجذوب ورود به دانشگاه فرهنگیان کرد؟

در حسن ختام کلامم تشکر می کنم از همه عزیزانی که تا به حال برای دانشگاه فرهنگیان زحمت کشیده اند، بالاخص از جناب آقای دکتر مهرمحمدی، استاد تمام، انسانی دانشمند، متخصص و شریف،  اسطوره ی ملی ما ، که غیاباٌ از اینجا بر دستشان بوسه می زنم و از ایشان تشکر می کنم.
از خداوند منان مسئلت دارم به ما هم یاری رساند تا مانند دیگر عزیزان قدم های موثرتری برداریم.

http://te.cfu.ac.ir/fa/94185