Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
عضو شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت و گو با فارس عنوان کرد:

سه رویکرد مهم دانشگاه فرهنگیان، سه رویکرد اختصاص بودجه به آموزش و پرورش

ایرج ندیمی، عضو شورای مرکزی&nbspفراکسیون فرهنگیان مجلس&nbspدر گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس &laquoتوانا&raquo، در خصوص عملکرد دانشگاه فرهنگیان&nbspاظهار داشت: این دانشگاه با سه رویکرد ایجاد شده است؛ اولین رویکرد&nbspبا توجه به سطح آموزش و بهینه سازی و توسعه بخش های علمی، با استفاده از علوم و فنون و تکنولوژی و مباحث جدید آموزشی&nbspاست. وی، افزود: در حقیقت این دانشگاه بازمانده دو تعریف است، یک تعریف که از قدیم تحت عنوان دانشکده عالی یا دانشگاه تربیت معلم بوده و دیگری که&

ایرج ندیمی، عضو شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص عملکرد دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: این دانشگاه با سه رویکرد ایجاد شده است؛ اولین رویکرد با توجه به سطح آموزش و بهینه سازی و توسعه بخش های علمی، با استفاده از علوم و فنون و تکنولوژی و مباحث جدید آموزشی است.

وی، افزود: در حقیقت این دانشگاه بازمانده دو تعریف است، یک تعریف که از قدیم تحت عنوان دانشکده عالی یا دانشگاه تربیت معلم بوده و دیگری که بعد از انقلاب تحت عنوان مراکز تربیت معلم، نامگذاری شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس، با اشاره به دومین رویکرد، خاطر نشان کرد: وجود چنین دانشگاهی، فرصت مناسبی برای ادامه تحصیل معلمان است تا آن تفکری که در راستای ارتقای آموزش و سطح زندگی مطرح بوده، ادامه داشته باشد.

وی، در خصوص سومین رویکرد گفت: این دانشگاه به لحاظ تحقق برخی سیاست ها و نیز حمایت های ویژه از وزارت آموزش و پرورش و مدیریت فعلی که نماینده سابق مجلس بوده، رویکرد مثبتی دارد.

ندیمی، افزود: این نوع دانشگاه مانند دانشکده وزارت خارجه یا دانشکده صدا و سیما و حتی دانشکده های تخصصی مانند دانشگاه الزهرا(س) می تواند مدلی باشد تا علاوه بر تأمین نیاز نیروی خود، از نظر ابعاد مختلف آموزشی نیز توأم با پرورش باشد.

وی، با بیان اینکه معلمی را نمی توان به عنوان یک شغل تعریف کرد، گفت: معلم یکی از اثرگذارترین افراد در دوره های مختلف زندگی، از کودکی تا جوانی است و آثار آن ماندنی و فقط مربوط به امتحانات نیست؛ بنابر این ایجاد چنین دانشگاهی با توجه به رویکرد و عملکرد آن، نسبت به زمان مؤثر و مفید است و کمیسیون تلفیق نیز در حال بررسی و رفع کمبود بودجه این بخش است.

سه رویکرد مهم پیرامون اختصاص بودجه به وزارت آموزش و پرورش

ندیمی، پیرامون اختصاص بودجه به آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: این بودجه در راستای سه رویکرد به این وزارتخانه اختصاص داده شده است که اولین رویکرد سنواتی است؛ به این معنی که در کمیسیون تلفیق، تلاش بر این شد که بودجه های پیشنهادی دولت در این بخش کاهش پیدا نکند.

وی افزود: رویکرد دوم در رابطه با پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس و به خصوص دو نماینده این کمیسیون بود که سعی بر این شد تا نظرات این کمیسیون از نظر اختصاص بودجه به بخش های مختلف آموزش و پرورش از جمله نوسازی مدارس و وسایل گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس رویکرد سوم را درآمد مازاد کشور عنوان کرد و گفت: برای تأمین بخش دیگری از کسر بودجه آموزش و پرورش، مقرر شد که بخشی از هزینه های آموزشی از درآمد مازاد تأمین شود.

به گفته وی، کمیسیون تلفیق با توجه به پیشنهادهای تخصصی نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بخش های مختلف آموزش و پرورش، اهتمام داشته و این بودجه را با توجه به سه رویکرد اختصاص داده است.