دکتر خنیفر عنوان کرد:
ارجحیت دانشگاه فرهنگیان آباد و موثر، بر دانشگاهی آرام
دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دومین روز از هفدهمین اجلاس مدیران امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان، ضمن پاسداشت 9 دی روز بصیرت ابراز امیدواری کرد: به یاری خداوند همگی در مسیر پیش رو موفق باشیم.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) آتش جهنم را بر سه کس حرام دانست که معلم نیکی ها، خوبی ها و آموزش ها از جمله آنها است و خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم تمام رسالت خود را در معلمی خلاصه کردند.
دکتر خنیفر دانشگاه فرهنگیان را مولد مبارکی برشمرد که نیاز به توجه بسیار دارد و اظهار کرد: مهمترین سرمایه این مملکت نیروی انسانی آن است و ما افتخار میکنیم که خدمتگزار تربیت معلم هستیم.
وی با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده در معاونت ها از قول مساعد مسئولان برای اعطاء 100 درصدی تخصیص منابع به دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر از تمام مدیریت های پیشین دانشگاه آنان را عصاره علمی، اجرایی و معلمی برشمرد و گفت: در این دانشگاه می خواهیم برای خدمت بیشتر در مسیری کمی متفاوت تر قدم بگذاریم که البته تنها با حمایت و همراعی مدیران و کارکنان دانشگاه میسر است.
وی با بیان اینکه اگر همدل نباشیم و ایمان به کار نباشد به جایی نخواهیم رسید گفت: داشتن توانایی و تمایل و باور عوامل موفقیت مدیران است که اگر اعتقاد نباشد با تجربه مدیریتی نیز به توفیق دست نخواهیم یافت.
دکتر خنیفر با اشاره به لزوم وجود حس ناخود بسندگی اظهار کرد: خود را کامل نبینیم که باعث توقف و عدم رشد می شود.
وی بالاترین و شریفترین نقطه اظهار نظر را داوری دانست و گفت: مهم است که حرف آخر را اول نزنیم و زود قضاوت نکنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه با تاکید بر ضرورت بازنگری در مسائل دانشگاه به چالش ها اشاره و بر اهمیت ارائه ایده و راهکار و همراهی مدیران و مسئولان دانشگاه تاکید کرد و افزود: ما اکنون در جایگاهی هستیم که می توانیم و باید مشکلات را حل کنیم.
وی با اشاره به تشکیل هیئتی به منظور رسیدگی به بحث هیئت علمی تطبیقی و طرح جذب مهارت آموزان ماده 28 به عنوان گریزگان و راهکاری هوشمندانه بر کاهش جذب از ماده 28 و بهره گیری از حداکثر ظرفیت دانشگاه از طریق جذب دوره 4 ساله تاکید کرد.
دکتر خنیفر در ادامه خاطر نشان کرد: کسی می تواند به نظام تعلیم و تربیت کمک کند که در تربیت معلم بویژه به صورت شبانه روزی پرورش یافته باشد، بخش عظیمی از معلمی به حضور در سراهای دانشجویی است.
وی در ادامه ارائه راهکار و بررسی شیوه نامه کسر 45 درصد از حقوق دانشجومعلمان، تلاش برای همسانی آمار مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، برقراری ارتباط قوی با مسئولان استانی و مدیران کشوری، تامل در ساختار را از دغدغه های حال حاضر دانشگاه دانست.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم کسی نیست که افراط و تفریط کند خاطر نشان کرد: در مسیر اجرا و تحقق منویان رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت که در راستای تقویت دانشگاه فرهنگیان است حرکت کرده و تلاش میکنیم از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف متعالی دانشگاه بهره بگیریم.
وی برگزاری این جلسه را در راستای عبور از بحران، نیاز منابع انسانی آموزش پرورش افزایش جمعیت دانش آموزی و بازنشستگی معلمان و در پاسخ به چگونگی برخورداری از حداکثر ظرفیتی برشمرد.
دکتر خنیفر با اشاره بر ساماندهی جذب هیئت علمی شایسته افزود: معلم خوب معلمی است که بو و خوی معلمی داشته باشد در گزینش آنان باید دقت زیادی داشت یک معلم بد می تواند آینده کشور را به چالش بیاندازد.
وی به مشکل تخصیص بودجه و عدم رشد آن در سنوات گذشته اشاره و اضافه کرد: دانشگاه آرام مطلوب نیست؛ دانشگاه فرهنگیان آباد موثر است، با تمام قدرت به دنبال مطالبات دانشگاه باشیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان معلمان را سانتریفیوژ های واقعی دانست و تصریح کرد: در تمام ناملایمات ملی و بین المللی این معلمان متدین، وطن دوست و حافظ آرمان ها هستند که می توانند نسل پایدار معرفی کنند.
وی بابیان اینکه کشورهای موفق مدیون نظام تعلیم و تربیت و معلمان خود هستنداست اظهار کرد: باید حرفه معلمی را به اوج برسانیم تا خواهندگان آن از بین بهترین افراد و استعدادها باشد.
وی در ادامه بر تقویت پژوهش، آموزش مداوم اساتید و مدیران در دوره های کوتاه مدت، حرکت به سمت خودکفایی در آموزش در سطح آمایش سرزمین، حرکت از کمیت به کیفیت، رصد تحولات جمعیتی، حرکت به سمت جلسات بارش مغزی، فعال کردن کمیته تامین معلمان آینده، تاکید بر مطالعات تطبیقی تربیت معلم و تحولات بین المللی در کشورهای پیش رو، مستند سازی تجارب و مطالبات و لزوم بازنگری محتواها تاکید کرد.
دکتر خنیفر همچنین به ضرورت راه اندازی نظام پیشنهادها ناظر بر ده سال آینده اشاره و تصریح کرد: هرکس در جایگاه خود رئیس دانشگاه و آسیب شناس است و می تواند ارائه کننده پیشنهاد ها و ایده ها باشد.
وی ضمن اشاره به اهمیت بکارگیری تمهید برای تولیدات علمی هیئت علمی و سامانه ثبت و رصد مقالات و امتیازات برای اساتید ابراز امیدواری کرد: بتوانیم دانشگاهی رقم بزنیم که پاسخگوی نیاز ملی و عبور از کمیت و حرکت به سمت کیفیت باشد.