در هفدهمین اجلاس مدیران امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان مطرح شد:

بیان مسائل پیش رو و اقدامات معاونت های دانشگاه، ارائه گزارشی از روند بررسی وضعیت و شرایط هیئت علمی تطبیقی

ر هفدهمین جلسه مدیران امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان که به مدت دو روز نهم و دهم دی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، هیئت رئیسه دانشگاه به بیان مسائل پیش رو و اقدامات معاونت های دانشگاه پرداختند، همچنین ارائه گزارشی از روند بررسی وضعیت و شرایط هیئت علمی تطبیقی  از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر موسی پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، در این اجلاس با اشاره به ظرفیت دانشگاه براساس آمار ارسالی استان ها آن را مبنایی برای تصمیم گیری آینده برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس سرانه فضای آموزشی و رفاهی ظرفیت پذیرش دانشگاه احصاء خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین منشور کیفیت پس از دریافت بازخورد ها از استان ها و اجرای آن در سال 95 و 96، و نیز بازنگری دوباره آن افزود: در شرایط کنونی 32 رشته محل کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد.

دکتر موسی پور، همچنین به ضرورت گرفتن مجوز شورای گسترش برای ایجاد واحدهای جدید در دانشگاه اشاره و به بیان تمایز میان نیاز پایدار و اضطرار تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و راه های پاسخگویی به آن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای اجرای ایده ها به طرح های در حال اجرای این معاونت اشاره کرد.

وی فعالیت های بخش فرهنگی دوره مهارت آموزی، اردوی شناخت فرهنگ و تمدن در استان ها، راه اندازی جشنواره اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان در دو بخش منطقه ای و کشوری، لزوم گستردگی طرح نظام پیشنهاد های فرهنگی و اجتماعی، توانمند سازی شورای مرکزی کانون در 10 منطقه، اجرایی شدن شناسنامه و کارنامه فرهنگی پردیس های استان را از اقدامات این معاونت بیان کرد.

دکتر ساکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز در بخش دیگری از این جلسه ضمن تقدیر از تلاش شایسته استان ها در هفته پژوهش به برگزاری جشنواره و همایش های دانش pck به عنوان مزیت رقابتی دانشگاه فرهنگیان و دانش استراتژیک حرفه معلمی و تدریس اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم فعال سازی سامانه های پژوهشی در استان و برگزاری همایش های با کیفیت، از ارزیابی عملکرد پژوهشی استان ها و نیز تخصیص اعتبارات ویژه پژوهشی در سال جاری خبر داد.

دکتر ساکی به راه اندازی سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی و تفویض اختیار خرید کتاب های لازم در استان ها و توجه به توسعه و تجهیز کتابخانه ها اشاره کرد.

کیانی معاون نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت با بیان اینکه به درستی از ظرفیتِ تاکیدات و حمایت ها از دانشگاه بهره نبردیم، بر لزوم وجود ساختار منسجمی از عوامل برون سازمانی موثر در سیاست های کلان کشور برای کسب توفیقات، داشتن رویکرد تربیتی با نظریه و مدل اجرایی و اهمیت برنامه محوری و برنامه حوزه های عملیاتی دانشگاه اشاره کرد.

دکتر کیانی با بیان  اهمیت نظارت و ارزیابی در سند کلان فرادستی و میان دستی و سنجش صلاحیت حرفه ای و تخصصی دانشجویان در دانشگاه ها بر تلاش برای ملی کردن این گفتمان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اگر از تمام ظرفیت های مدیریتی برای تربیت معلم استفاده شود باز هم این عرصه نیازمند توجه است افزود: می بایست رویکرد دانشگاه برای ارتقاء تبیین و تعیین گردد.

علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه نیز با اشاره به نرخ فرسودگی خوابگاه ها از آغاز طرح رتبه بندی خوابگاه ها خبر داد و افزود باید به مدیریت کسر 45 درصد دانشجویان و ارزیابی و پیش بینی مدیریت بحران به منظور آمادگی دانشگاه در شرایط بحرانی پرداخته شود.

وی بر  تدوین مدل شایستگی سرپرستان خوابگاه ها به همت معاونت دانشجویی و معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه تاکید کرد.

دکتر خاکی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه در ادامه برنامه طی سخنانی به نوپا بودن دانشگاه و تکمیل نشدن برخی آئین نامه ها اشاره کرد.

وی  با بیان تخصیص ردیف بودجه عمرانی برای 10 مرکز در دانشگاه از تدوین شناسنامه فنی فضای آموزشی نیز خبر داد.

در ادامه خدری مشاور سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز به ارائه گزارشی از روند بررسی پروند های هیئت علمی تطبیق، وضعیت گذشته و حال حاضر پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم عزم جدی برای به ثمر نشستن پروند های اعضای هیئت علمی به بیان مسائل موجود و سازو کارهای مورد نیاز برای تحقق آن اشاره کرد.

همچنین دلقندی مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نیرو های حراست به عنوان مشاوران امین و دلسوز، سیاست این مرکز را راهبرد پیشگیرانه و ارشادی برشمرد و گفت: حراستی موفق است که هنر و قدرت پیشگیری داشته و پیش از ایجاد هزینه موفق به شناسایی و رصد آسیب ها باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از دبیرخانه محرمانه برای انجام مکاتبات آن را اقدامی برای حفظ حیثیت و آبروی افراد دانست و بر لزوم عدم شتاب، تامل و دقت در انتصاب ها و داشتن سیاست واحد و وحدت رویه اشاره کرد.

دلقندی با بیان اینکه شکوفایی استعدادها، پیشرفت، تعالی و کارگروهی در محیط امن و نشاط بخش تحقق می یابد افزود: امکانات رفاهی، برنامه ریزی اوقات فراغت دانشجومعلمان برای افزایش رضایتمندی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنان دکتر محمدی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و اموراستانها بخش دیگری از این جلسه بود، دکتر محمدی با اشاره به تغییر در شیوه تعاملات با استان ها بر مشارکت و حضور کارشناسی استان ها در جلسات تاکید و افزود: تلاش می شود تا نشست ها به صورت تعاملی و به صورت کارشناسی برای احصاء و بهره گیری از ایده ها و نظرات صف و ستاد برگزار شود.

وی راهبرد حوزه ریاست را توجه به مدیریت مشارکتی و تعاملی برشمرد و بر افزایش تعاملات با سایر دستگاه های برون سازمانی استان ها و انعکاس فعالیت ها و ارتباط با رسانه ها تاکید کرد.

دکتر محمدی همچنین ضمن اشاره به لزوم پیش بینی ساختار مناسب برای روابط عمومی در دانشگاه فرهنگیان و ارتقاء آن؛ ایجاد رضایتمندی، تکریم ارباب رجوع و مدیریت پاسخگو را از راهبردها عنوان و ابراز امیدواری کرد: تعاملات در دانشگاه به  اعتلای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم بیانجامد.


| شناسه مطلب: 95776

تعداد بازدید: 203 | آخرین بازدید:




نظرات کاربران