استاندار خراسان رضوی:

ارتقا سطح دانشگاه های کشور در گرو ارتقا آموزش و پرورش است

 استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقا سطح دانشگاه های کشور در گرو ارتقا آموزش و پرورش است و تنها نظام تعلیم و تربیت، توانایی زمینه سازی این تحول را دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی رشیدیان در نشست خود با سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: هر چه از اهمیت آموزش و پرورش بگوییم کم گفتیم؛ اگر کشوری بخواهد راه پیشرفت و توسعه را طی کند باید بر روی آموزش و پرورش خود سرمایه گذاری صحیح داشته باشد.

وی ادامه داد: توجه و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش شعار نیست بلکه شعور است که همه ما باید به آن برسیم.

رشیدیان با تصریح این موضوع که شرایط ما در آموزش و پرورش مناسب نیست اظهار کرد: به این موضوع کاملا واقف هستیم و از این که معلم ما دغدغه حقوق و پرداختی خود را دارد نگرانیم.

وی افزود: مدارس نیز متناسب با نیازها و محتوای درسی نیز متناسب با نیازهای روز کشور نیستند و آموزش و پرورش در این زمینه مشکل اساسی دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان به این مهم رسیده که در دنیا سرعت توسعه زیاد است و نباید به حاشیه بپردازیم.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان ستون های اصلی شکل گیری آموزش و پرورش و دارای مسئولیت سنگینی است ادامه داد: ارتقا سطح دانشگاه های کشور در گرو ارتقا آموزش و پرورش است و تنها نظام تعلیم و تربیت توانایی زمینه سازی این تحول را دارد.

رشیدیان با اشاره به تشکیل شبکه دانشگاهی در استان خاطر نشان کرد: بزرگترین نیاز کشور نیاز به  ایده پروری است و می توانیم از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای ایده پروری بهترین استفاده را داشته باشیم.


نظرات کاربران