مراسم تکریم و معارفه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی

مراسم تکریم از زحمات ارزشمند و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان پیش از ظهر دیروز با حضور دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر زیویار مشاور عالی سرپرست دانشگاه، معاونان دانشگاه، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و مدیران و کارکنان سازمان مرکزی برگزار شد.

 

"راه اندازی سامانه سجفا و  ایجاد دو اپلیکشین دانشجویی از اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه"

 

در ابتدای مراسم حجت الاسلام عین الله عابدی معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اینکه در این معاونت با همراهی همکاران اقداماتی را انجام داده ایم، برخی از این اقدامات و محورهای کلی را تشریح کرد و گفت: طراحی نظام برنامه ریزی  که بخش نهایی سنجش و ارزیابی با همکاری معاونت نظارت اجرایی می شود، اصلاح فرایندها براساس اقتصاد مقاومتی، مکانیزه و هوشمندسازی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و راه اندازی سامانه سجفا و همچنین ایجاد دو اپلیکشین دانشجویی که در حال آماده سازی است، از جمله این اقدامات به شمار می رود.

حجت الاسلام عابدی ساماندهی ساختارهای غیررسمی فرهنگی از جمله ساماندهی انجمن های علمی و توسعه تشکل های سیاسی به میزان ۱۰۰ درصد، طراحی ۱۲ طرح قرآنی متناسب با نیاز تربیت معلم، فعال سازی اساتید به عنوان یکی از عناصر مهم در قالب طرح های مخالف و مشارکت در جشنواره اساتید که در حال اجراست، فعال کردن مدیریت خوابگاهی، توانمندسازی عناصر فرهنگی از قبیل کارشناسان و برگزاری دو دوره توانمندسازی برای اساتید و دانشجویانِ فعال و طراحی یک دوره ۵ ماهه تقویت مهارت های اجتماعی و فرهنگی را از دیگر محورهای کلی اقدامات معاونت فرهنگی عنوان کرد.

 

"باید زوایای مغفول فرهنگ و جلوه های همه پسندانه آن را بزرگ کنیم و معلمی پرورش دهیم که مدیریت فرهنگی هم انجام دهد"

 

در ادامه این مراسم،  دکتر حبیب صفرزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا از فروتنی حجت الاسلام و المسلمین عابدی تشکر و قدردانی کرد و گفت: از ایشان که بیرق فرهنگی دانشگاه را برافراشته نگه داشتند صمیمانه تشکر می کنم و از حسن اعتماد دکتر خنیفر نهایت امتنان را دارم.

دکتر صفرزاده با اشاره به اینکه مشرق زمین و خاصه ایران خواستگاه بسیاری از جریان های فرهنگی و مکاتب فلسفی و علمی بوده و شکوه ایران در فرهنگش است، گفت: جلوه های رنگارنگ فرهنگی ما در عالم به انگشت اشارت نشان داده می شود. دنیا، ایران را به شکوه فرهنگ و رنگارنگی فرهنگش می شناسد و مهمترین چیزی که برای عرضه در نظام بین الملل داریم، ظرایف فرهنگی در اخلاق شرقی و ادب و فرهنگ ماست.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ جلوه های زیاد و عرصه های نپیموده زیادی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادامه داد: ما برای اینکه یک معلم در طراز نظام جمهوری اسلامی پرورش دهیم، باید زوایای مغفول مانده فرهنگ و جلوه های همه پسندانه آن را بزرگ کنیم و معلمی پرورش دهیم که مدیریت فرهنگی هم انجام دهد. غالبا معضلی که در حال حاضر در عرصه های فرهنگی وجود دارد، عدم نشان دادن راه و رهنمودهاست.

دکتر صفرزاده با بیان این مطلب که دانشگاه با همه عظمتی که در نگاه مقام معظم رهبری مشهود است و تذکر داده شده،  هنوز هم  در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ زوایای پنهان و مغفول دارد گفت: باید این زوایای مغفول مانده را در سراسر کشور احصا کنیم و بعد از آن با نگرش به دین در شورای فرهنگی دانشگاه های کشور آن ها را مدون کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در این زمینه نیاز به تدوین آیین نامه های بدون چالش داریم. امروز برد تاثیر گذاری ها در حوزه فرهنگی محدود و صرفا برای روزآمد کردن خوب است ولی اثربخشی لازم را ندارد.

وی در ادامه بر پرهیز از کارهای دم دستی و کم برد تاکید کرد و گفت: باید  فرهنگ و هنر را به معلمان بچشانیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد بالادستی ما را مکلف کرده که معلمی در طراز نظام تربیت کنیم. معلمی که دین را زلال  بفهمد؛ دینی که رهنمون انسان ها باشد. سعی ما بر این است که با تعامل و همکاریِ اصحاب فرهنگی برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

 

 

 


نظرات کاربران