سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آئین اختتامیه دومین جشنواره دانشجومعلمان پژوهشگر:

دوران طلایی بشر دوران حرکت به سمت پژوهش است، باید با جرات در عرصه های بکر و کار نشده ورود پیدا کنیم

دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آئین اختتامیه دومین جشنواره دانشجومعلمان پژوهشگر با تاکید بر اهمیت پژوهش و پژوهیدن خاطر نشان کرد: هر محتوایی را تنها با پژوهش و مطالعه باید پذیرفت.

وی آموزش فارغ از پژوهش را توقف در زندگی دانست و افزود: دوران طلایی بشر دوران حرکت به سمت پژوهش است.

دکتر خنیفر ادامه داد: باید در کشور به دنبال شناسایی افراد توانمند و ایجاد فرصت بروز برای آنان باشیم.

وی با اشاره بر تاثیر عطش یادگیری در کسب موفقیت تصریح کرد: برای کسب دانش و بینش باید کوشش و ادب داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تربیت را مقدم بر آموزش دانست و گفت: تا تربیت نکنیم نمی توانیم آموزش مناسب و متناسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تنها در دانشگاه فرهنگیان ورودی آن با جامعه هدف شغلی هماهنگ و متناسب است افزود: تنها معلم مخاطب نهایی خود را می شناسد  که این کار او را سخت و شریف می کند و اگر پژوهشگر تربیت شود می تواند مثمر ثمر بوده و بسیاری از آسیب ها را برطرف کند.

دکتر خنیفر با اشاره تحولات پژوهشی در دوره های پیشین، به اهمیت تحقیقات کیفی در حال حاضر اشاره و اظهار کرد: باید جرات کنیم و در عرصه های بکر و کار نشده ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به رشد تولید علمی در کشور بر نگهداشت نخبگان علمی در کشور تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید موضوعات پژوهشی را از داخل نظام آموزش و پرورش استخراج کنیم گفت: مهارتی بودن در پژوهش می تواند موجب شکار موضوعات خوب و کاربستی شود.

دکتر خنیفر بر استفاده از جوهره دین در آموزش تاکید  و بر ضرورت مطالعات تطبیقی و جستجو تجارب کشورهای دیگر و بومی سازی آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در مطالعات و پژوهش به فضای کالبدی فیزیکی مدارس نیز باید پرداخت خاطر نشان کرد: مدرسه جمهوری علم است و با دمیدن روح و پویایی به آن می توان به هم افزایی و یادگیری کمک کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه ورود به مسائل و موضوعات برنامه درسی، کسب مهارت های زندگی در دانشجویان و دانش آموزان را سودمند عنوان و اظهار کرد: ثبت تجارب معلمی قابلیت تبدیل به مقاله علمی خواهد داشت.

وی یکی از آسیب های پژوهش را کار بر مقالات تکراری و تاریخ گذشته دانست و بر مهارتی کردن آموزش، تبدیل تجارب زیسته به ایده ملی، آموزش نرم افزار، برگزاری کارگاه های تحقیق، عبور از داشته ها و یافته ها و جسارت در طرح نظریه، آینده پژوهی و دوری از عناوین کلی و... تاکید کرد.

دکتر خنیفر خاطر نشان کرد: معلم بهترین فردی است که باید از تحقیقات کیفی استفاده کند.

وی با بیان اینکه یک معلم و دانشجوی خوبِ پژوهشگر باید جسارت نقد داشته باشد بر تحقق بعد از تحقیق کمی و کیفی در نظام آموزشی تاکید کرد.


| شناسه مطلب: 96445

تعداد بازدید: 632 | آخرین بازدید:




نظرات کاربران