Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ساکی در افتتاحیه اولین دوره تربیت مترجم :

برای توسعه تربیت معلم کشورمان باید از تجارب جهانی استفاده کنیم

در راستای توسعه تربیت معلم کشور با استفاده از تجارب و نوآوری های جهانی؛ مراسم افتتاحیه اولین دوره "تربیت مترجم" با حضور دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در باشگاه فرهنگیان تهران و تبیین برنامه های معاونت پژوهش در مسیر توسعه دانشpck  و نیز همراهی  تعدادی از استادان دانشگاه آغاز شد.

در این برنامه دکتر ساکی سیاستِ محوری دانشگاه در حوزه پژوهش را آموزش پژوهی برشمرد و گفت: بعنوان دانشگاه تربیت معلم باید در آموزش رشته های تخصصی، توان خود را افزایش دهیم؛ موضوعی که متاسفانه در عرصه های علمی و دانشگاه های کشور نیز کمتر مورد توجه قرار داشته است.

وی  آموزشگری و پژوهشگری را بعنوان یک فعالیت یکپارچه و درهم تنیده برشمرد و خاطر نشان کرد: پژوهش بمثابه فراهم کننده دانایی و آگاهی برای آموزشگر عمل می کند، بنابراین نمی توان آموزشگری را بدون وابستگی به پژوهش معتبر دانست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: اعتبار دانشگاه و اعتبار استادان در گرو اهتمام به فعالیت مهم پژوهش است.

وی در ادامه به معرفی برنامه های معاونت پژوهشی برای توسعه دانش موضوعی – تربیتی از جمله: برگزاری همایش و جشنواره های (34 گانه ) ناظر بر دانش موضوعی – تربیتی (دانش آموزش محتوا) که بعنوان یک فعالیت کم نظیر در استان های کشور در حال برنماه ریزی و اجرا است، اعطای فرصت پژوهشی تربیت حرفه ای استادان(طی آن استادان دانشگاه با همکاری دانشگاههای معتبر کشور ، پژوهشی میان رشته ای در حوزه آموزش رشته های تخصصی را به پایان می رسانند و مفتخر به دریافت گواهینامه استاد  آموزش پژوه می گردند)؛  توسعه انتشار مجلات علمی – تخصصی در آموزش رشته های تخصصی به تعداد رشته های دانشگاه؛ حمایت از ترجمه تجربیات جهانی در عرصه تربیت معلم و آموزش رشته های تخصصی؛ تلاش برای توسعه تربیت معلم کشورمان با استفاده از تجارب و نوآوری های جهانی؛ حمایت از پژوهش ها، رساله و پایان نامه های مرتبط و همچنین حمایت از تولید محتوا و تالیف کتابهای مرتبط پرداخت.