سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در جمع دانشجو معلمان پردیس های خراسان جنوبی:
تربیت معلم، نوعی اولویت ملی است که کل نظام و دولت باید به اقتضای این اولویت، شرایط مطلوب را برای آنها فراهم آورند
دکتر مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، پنجشنبه 15/12/92، در جمع دانشجو معلمان خراسان جنوبی، ضمن سخنانی، با بیان این مطلب که ارتقاء سطح توانمندهای حرفه ای و بهسازی منابع انسانی شاغل در آموزش و پرورش، یکی از مسؤولیت های دانشگاه فرهنگیان است، گفت: مسؤولیت داشتن در دانشگاه فرهنگیان و فراهم آوردن زمینه و بستر مناسب برای تربیت معلم، موضوع بسیار خطیر و مهمی تلقی می شود.
وی، با اشاره به اینکه امر تربیت معلم، امری ملی و فراملی است، تصریح کرد: تربیت معلم، نوعی اولویت ملی است که کل نظام و دولت باید به اقتضای این اولویت، شرایط مطلوب را برای آنها فراهم آورند.
دکتر مهر محمدی، افزود: دانشجو معلمان بر اساس آموزه های دینی، تحلیلی، عقلی، دستاوردهای توسعه ای جوامع انسانی و تجارب خود، دانشجوی عادی نیستند، بلکه گروهی نخبه و ویژه، محسوب می شوند.
وی، تربیت معلم را، راه قطعی توسعه پایدار برشمرد و خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری برای تعلیم و تربیت هر جامعه، به گونه ای سرمایه گذاری استراتژیک است که شاهد این سرمایه گذاری در دانشگاه فرهنگیان هستیم. راه توسعه و پیشرفت بسیار طولانی است که از مسیر تربیت معلم عبور می کند و هیچ نظام سیاسی و اجتماعی عاقلی راه نیل به اهدافش را فدای فوریت آن نمی کند.
دکتر مهر محمدی، در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: تمامی مسؤولان باید با عمل کردن به وظایف خود، برای ارتقاء کیفیت و توسعه تعالی دانشگاه فرهنگیان گام بردارند و نباید وظایف خود در قبال دانشجو معلمان را به عنوان یکی از اولویت ها، به فراموشی بسپارند.
وی، دانشجو معلمان را طلایه داران رشد و تعالی نسل جدید، برشمرد و گفت: دانشجو معلمان، الگو و اسوه ی نسل جدید هستند که در پیوند با آنها مدارج ترقی و کمال را طی کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص معلمان، خاطر نشان کرد: تبدیل محدودیت به فرصت، نوعی به کارگیری ظرفیت خدادادی ابتکار و خلاقیت و یکی از ویژگی های معلمان ممتاز است؛ همچنین، مقابله با محدودیت ها، یکی از ظرفیت های معلمان است و اگر معلمان بخواهند در همه ابعاد، ظرفیت های خود را بروز دهند، باید با محدودیت ها مقابله کنند.
وی، با تأکید بر ضرورت پرداختن به امور زیربنایی، افزود: هیچ دولتمرد با درایتی، دستیابی به مظاهر را، مهم تر از پایداری و تداوم توسعه یافتگی نمی داند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در پایان سخنان خود، از دانشجو معلمان، خواست کاستی های دانشگاه را سکویی برای رشد و کسب قابلیت در خود قرار داده و محدودیت ها، فرصتی برای تمرین خلاقیت آنها باشد.
شایان ذکر است، دکتر مهر محمدی، طی دو روز گذشته ضمن حضور در بیرجند، در جلسه ی هیأت امنا پردیس ها که با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبادی، نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و رؤسای دو پردیس برگزار شده بود، شرکت کرد و همچنین در نشستی خبری، به پرسش های خبر گزاری های استان پاسخ داد.
حضور گرم و صمیمی در جمع دانشجو معلمان دو پردیس خواهر و برادر استان خراسان جنوبی، یکی دیگر از برنامه های سرپرست دانشگاه فرهنگیان بود که در این جلسه، ضمن سخنرانی به پرسش های دانشجو معلمان پاسخ داده و از خوابگاه های دانشجویی، ساختمان آموزش و اداری پردیس ها بازدید نمود.
از دیگر برنامه های این سفر، تشکیل جلسه ای با حضور همکاران و استادان دو پردیس، در سالن کنفرانس پردیس شهید باهنر بود که همکاران به طرح نظرات، پیشنهادات و مشکلات کاری خود، در حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان، پرداختند.