دکتر خنیفر در دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی استان ها تاکید کرد:

ضرورت به روز کردن بررسی موارد خاص و الگو گیری از نمونه های موفق در این زمینه

دومین دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی استان ها با حضور مسئولین سازمان مرکزی در این حوزه و معاونان منابع انسانی و امور دانشجوی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان، در پردیس شهید باهنر شیراز برگزار شد.

 

دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان که از طریق ویدئو کنفرانس، به جمع حضار در این جلسه پیوست، در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)  و دهه پرفروغ فجر را گرامی داشت.

وی با ابراز خرسندی از هدف این برنامه که مروری بر آئین نامه های شورای بررسی موارد خاص و آشنایی با آئین نامه ها در این همایش بود، بر ضرورت به روز کردن بررسی موارد خاص و الگو گیری از دانشگاه های دیگر در این زمینه، مستند سازی مسائل انضباطی و موارد خاص تاکید کرد.

 سرپرست دانشگاه بر دسته بندی اطلاعات به  اطلاعات عمومی، اطلاعات مهم، اطلاعات محرمانه و اطلاعات طبقه بندی شده که می بایست در مستند سازی از اطلاعات طبقه بندی شده بهره برد، تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مشورت در انجام امور، را از موارد بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: مدیر خوب، مدیری است که بتواند در هنگام ابهام قانون درست مدیریت کند.

 وی اظهار داشت: "موارد خاص" از مطالب پیچیده است، مهم این است که بتوانیم رفتار انسان خطاکار را تصحیح کنیم.

دکتر خنیفر بهره گیری از روانشناسان و مشاوران و داشتن مطالعه مستمر را در بررسی موارد خاص، سودمند برشمرد.

وی در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد: مطالعه موردی در مسائل انضباطی دانشجویان و تجربیات همکاران در این زمینه، به صورت کتابچه ای منتشر شود که در آینده به عنوان یک تجربه قابل انتقال از آن استفاده شود.

 

در ابتدای جلسه، دکتر صحراگرد، سرپرست امور پردیس های استان فارس ضمن خیرمقدم به میهمانان با تاکید بر مقوله بهره وری، ابراز امیدواری کرد: این امر در همایش های کشوری به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه آذری مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، اظهار داشت: تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان بهترین و شایسته ترین روش تربیت معلمان آینده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش هم به صورت علمی و هم منطقی از دانشگاه فرهنگیان دفاع می کند.

آذری ابراز امیدواری کرد: با ثبات در پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان هم تکلیف اعضای هیات علمی این دانشگاه مشخص شود و هم آموزش و پرورش بتواند بر این اساس در راستای به کارگیری معلمان آینده، برنامه ریزی دقیق تری انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تربیت دانشجومعلمان در این چهار سال بسیار مهم است و باید به صورت کاربردی به دانشجو معلمان نحوه تدریس و اداره کلاس درس آموزش داده شود تا هنگام ورود به آموزش و پرورش با مشکلات کمتری مواجه شوند.

 وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ارزشیابی دانشجویان و نظارت بر آن ها در دوره تحصیل در دانشگاه بسیار مهم است و بر عملکرد آن ها در هنگام تدریس در کلاس درس تاثیر بسزایی دارد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام نیکخو نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس، با بیان مطالبی پیرامون مدیریت با رویکرد مالی، گفت: کسب روزی حلال یکی از مهمترین زمینه های تقویت دین داری است و عدم توجه به شیوه های کسب درامد می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را متوجه ما در زندگی فردی و اجتماعی کند و بعضا زندگی را با مخاطرات جبران ناپذیری مواجه سازد.

وی با توجه به تربیتِ معلم در دانشگاه فرهنگیان مسئولیت آن را دو چندان دانست و  افزود: دانشگاه به عنوان یک خانواده بزرگ و به عنوان محل تربیتِ انسان هاست که می تواند نیروی کارآمد و موثر تحویل جامعه بدهد.

حجت الاسلام نیکخو در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه های مدیران مالی موفق در منظومه فکری دین و باید ها و نباید های مدیران مالی پرداخت.

در ادامه مراسم میهمانان با حضور بر سر مزار دو تن از شهدای گمنام پردیس شهید باهنر شیراز در مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام حضور یافته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند، اجرای نماهنگ "یه پلاک" از سوی گروه دانش آموزی ناشنوایان از دیگر برنامه ها بود.

 


نظرات کاربران