Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در هجدهمین اجلاس سراسری سرپرستان، مدیران استانی پردیس ها و مراکز انجام شد:

ارائه طرح و برنامه های معاونت های مختلف در سال 1397

در روز نخست از هجدهمین اجلاس سراسری سرپرستان، مدیران استانی پردیس ها و واحد های آموزشی تابعه دانشگاه فرهنگیان که در بندر عباس در حال پیگیری است صبح چهارشنبه 2 اسفند 96  اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در نشستی با مدیران به ارائه طرح ها و برنامه های معاونت ها و ادارات در سال 1397 پرداختند.

در این نشست دکتر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ضمن ارائه گزارشی از وضع موجود، تعداد دانشجویان دوره کارشناسی ارشد به تفکیک رشته، گرایش، سال ورودی و جنسیت و با اشاره به روند رو به رشد انتخاب دانشگاه فرهنگیان توسط دانشجویان برتر به بیان اقدامات انجام شده در دوره مهارت آموزان ماده 28، کارورزی ها، چالش ها و آسیب های دوره های گذشته  آنها پرداخت.

وی ناهمگن بودن مهارت آموزان، تداخل تقویم آموزشی و امتحانات ناهمخوان بودن مهارت آموزان با سایر دانشجو معلمان، تاخیر در اعلام اسامی مهارت آموزان و ایجاد مشکل در برنامه ریزی آموزشی و فشردگی دوره را از چالش های برگزاری دوره مهارت آموزان عنوان کرد.

دکتر روشندل  با اشاره به وضعیت کنونی برنامه درسی و اقدامات اصلی انجام شده در بازنگری دروس، اهتمام در برنامه ریزی و اقدام برای افزایش کیفیت از طریق  برنامه های مبتنی بربسته های تحول درکیفیت آموزش در حوزه اعضای هیئت علمی، قوانین و مقررات اجرایی شیوه نامه ها، برنامه های مبتنی بر توسعه فناوری درآموزش، تکمیل تولید محتوای الکترونیکی برای 20 درس در دوره مهارت آموزی سال1397 و برنامه های مبتنی بر تحول ارزیابی و نظارت آموزشی و بهسازی، توانمند سازی اعضای هیات علمی دانشجویان و معلمان را مورد تاکید قرار داد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد تحول جذب و پذیرش دانشجو و مهارت آموزان، اعلام ظرفیت جذب و پذیرش پیشنهادی 24 هزار نفر برای سال 97 به وزارت آموزش و پرورش، گسترش تحصیلات تکمیلی و پیگیری در خصوص جذب و پذیرش مهارت آموزان را از برنامه های این حوزه برشمرد.

وی در پایان بر حمایت از دانش آموختگان و تداوم ارتباط دانشگاه با آنان تاکید کرد.

در ادامه دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه در سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت دانشجویی دانشگاه به بیان سیاست ها، راهبردها و برنامه های پیش روی این حوزه پرداخت.

وی بهسازی نیروی انسانی و فضاهای کالبدی زیر مجموعه معاونت دانشجویی، مشارکت دانشجومعلمان در فرآیند تصمیم سازی، همفکری و برنامه ریزی،  فراهم سازی امکانات رفاهی دانشجو معلمان و نیز استفاده حداکثری از ظرفیت های فناوری را از راهبردهای اصلی این معاونت برشمرد.

دکتر علی نژاد  در ادامه  به تدوین شیوه نامه انتخاب، انتصاب و بهسازی سرپرستان شبانه روزی دانشگاه فرهنگیان(تعیین صلاحیت)، ارزیابی و رتبه بندی مراکز مشاوره، رتبه بندی سراهای دانشجویی، تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی در راستای بهسازی فضا و تجهیز و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی به منظور بهسازی نیروی انسانی و فضاها اشاره کرد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت دانشجو معلمان در فرایند ها، برگزاری انتخابات شورای صنفی-رفاهی (اردیبهشت 97) و اجرای طرح سرپرست یار را در راستای مشارکت بیشتر دانشجویان در تصمیم سازی و همفکری عنوان کرد.

وی در ادامه از برگزاری کنگره ملی روانشناسی انتظار و همکاری با دفتر نهاد رهبری برای تدوین شیوه نامه به کارگیری مشاورین مذهبی در برنامه های آتی خبر داد و گفت: همچنین اجرای طرح جامع پیشگیری از اعتیاد به فضای مجازی، راه اندازی اندیشکده روانشناسی و مشاوره، تولید فیلم کوتاه آموزشی در حوزه آسیب ها، برگزاری کنگره های ملی و منطقه ایی متناسب با موضوعات روانشناسی و مشاوره، راه اندازی نهضت ترجمه و تدوین محتوی(دایره المعارف و اطلس روانشناسی) و  اجرای تقویم سلامت از دیگر برنامه ها و اقدامات این معاونت خواهد بود.

در بخش دیگری از این برنامه دکتر ساکی معاون پژوهشی دانشگاه، با بیان اینکه پژوهش وجه ممیزه محیط های دانشگاهی از محیط های غیر دانشگاهی است گفت: اعتبار دانشگاه بسته به امر پژوهش است.

دکتر ساکی آموزشگری را با پژوهشگری در هم تنیده دانست و افزود: پژوهش عامل رشد و پویایی آموزش است.

 وی ایجاد فرصت های پژوهش در دانشگاه فرهنگیان، توانمند سازی پژوهشی استادان، تمرکز زدایی وهویت بخشی پژوهشی به پردیس های استانی و افزایش سهم اعتبارات پژوهشی از کل اعتبارات را از راهبرد های اصلی معاونت پژوهشی دانشگاه برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، بر تبدیل دانشگاه به بزرگترین قطب علمی – پژوهشی آموزش و تربیت معلم در کشور تاکید و اظهار کرد: نظرورزی و نظریه پردازی در تکوین گفتمان بومی تربیت معلم، تولید و انتشار کتابهای درسی و آثار علمی-آموزشی در حوزه تربیت معلم، توسعه زیر ساخت های مورد نیاز دسترسی به منابع علمی، پژوهش انگیزی در میان اعضای هیات علمی، طراحی و استقرار ساز و کار حمایت از پژوهش ها دانشجویی و توسعه و انتشار نشریات را از برنامه های آتی این معاونت است.

همچنین دکتر صفر زاده معاون فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان متولی فرهنگ عمومی کشور نیست گفت: ما متولی بخشی از فرهنگ هستیم که مقون معلمی باشد.

وی ادامه: جلوه های فرهنگ را نه با افراط و تفریط بلکه با اعتدال باید دنبال کرد.

دکتر صفر زاده با اشاره به ضرورت نهادینه شدن ویژگی های خاکساری، گذشت و مدارا  در دانشجومعلمان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در این رهگذر دانشجو معلمانی متخلق، عامل و عالم پرورش دهیم.

وی تقویت تشکل های صنفی و دانشجویی را راهبرد اصلی معاونت فرهنگی دانست و اظهار کرد: قرار نیست تشکل ها حامی حزبی خاص باشند اما باید اجازه آزادی بیان و تفکر آزاد را به دانشجویان داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی در پایان بر لزوم تعریف و دسترسی به بودجه و اعتبار  برای کار فرهنگی در دانشگاه تاکید کرد.