Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سرپرست دانشگاه در نشست هم اندیشی علمی تربیت معلم عنوان کرد:

هیچ کشوری نمی یابید که جز از راه آموزش به جایی رسیده باشد

دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست "هم اندیشی علمی تربیت معلم، چالش های امروز و فردا" که با حضور استادان و دانشجو معلمان دانشگاه در مرکز شهید شرافت برگزار شد؛ با بیان روایات و احادیثی از پیامبر اسلام (ص) درخصوص معلم و معلمی گفت: تمام افتخار رسالت پیامبر به معلمی است و اولین آیاتی که بر ایشان نازل شد تعلیم بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، به معلمان آینده توصیه کرد: به مطالعات کتاب های غیر درسی از جمله بوستان و گلستان و نقد کتاب های درسی بپردازند.

وی با اشاره به معلمی از جنس عشق و حمایتگری افزود: اگر عشق در معلمی باشد انسان فراموش می کند کجاست.

دکتر خنیفر با بیان اینکه گاهی ما خودمان ناخواسته داشته ها را تلف می کنیم، به اثرات منفی و لزوم پرهیز از تزریق کلمات منفی از سوی معلمان تاکید کرد.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن شرایط و فرهنگ کشورها گفت: هر کشور شرایط و فرهنگ خاص خود را دارد ما نباید مثل آنها شویم بلکه باید الگو بگیریم، هر ملتی باید راه خود را پیدا کرده و به راه خودش برود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، اضافه کرد: باید بدانیم که اگر خوب تربیت شویم می توانیم یک مملکت را تغییر دهیم وگرنه فردی مثل دیگران باقی خواهیم ماند.

وی با تاکید بر شرافت و قداست دانشگاه شریف فرهنگیان، خدمتگزاری در این دانشگاه را افتخار برشمرد و اظهار کرد: خدمت در تربیت معلم اتفاق نیست توفیق الهی است، معلمی زیبایی ها و اثرات ارزشمندی دارد.

دکتر خنیفر با بیان اینکه هرچه افکار منفی به خود راه دهیم بیشتر اسیر می شویم تصریح کرد: باید بر مشکلات بود نه در مشکلات.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، یکی از راه های از دنیا برتر بودن  را معلمی کردن دانست و گفت: معلمی کردن شرافت الهی است که به انسان داده می شود.

دکتر خنیفر با بیان اینکه هیچ کشوری نمی یابید که جز از راه آموزش به جایی رسیده باشد؛ بر مطالعه و استفاده از داستان در یادگیری برای موفقیت در حرفه معلمی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه، خاطر نشان کرد: معلم خوب، معلمی پر از مطالعه و ایده های نو است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه عدم جسارت نقد، عدم مطالعات تطبیقی، عدم الگو گیری فقر مطالعه و روش شناسی، محتواهای غیر مهارتی، تغییرات روبنایی متعدد و عدم انطباق آموزش با نیاز را از آسیب های نظام آموزشی کشور برشمرد.