Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد:

اولین همایش ملی دانش موضوعی –تربیتی آموزش تاریخ

به همت دانشگاه فرهنگیان لرستان روز دوشنبه 07/12/1396 همایش ملی دانش موضوعی تربیتی آموزش تاریخ در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان لرستان، در این مراسم که با شرکت اساتید و پژوهشگرانی از سراسر کشور برگزار شد، دکتر آقایی جودکی سرپرست مدیریت امور پردیس های لرستان و رئیس همایش ضمن قدردانی از دست اندرکاران این همایش و شرکت کنندگان، با بیان اهداف این همایش در بررسی زوایای پیدا و پنهان درس تاریخ گفت: درس تاریخ دنیای وسیعی است با زوایای مختلف که قطعا روش های آموزش آن نیز مختلف و متفاوت است.

رئیس همایش ملی آموزش تاریخ با تاکید به توجه دانشگاه فرهنگیان به آموزشِ دانشِ محتوای رشته های مختلف در برنامه ریزی های معاونت پژوهشی و فناوری بر پیشنهاد برگزاری همایش یا جشنواره برحسب قطب بودن هر استان در یک رشته خاص اشاره کرد.

در ادامه دکتر فضل الله فولادی پور دبیر علمی همایش ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و روند برگزاری همایش پرداخت و اظهار کرد: از آبان امسال فعالیت های همایش در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان با تشکیل اولین جلسه شروع و پس از تشکیل کمیته علمی به اطلاع رسانی از طریق ارائه پوستر، سایت و شبکه های اجتماعی  آغاز شد که در مجموع 72 مقاله به دبیرخانه ارسال که بعد از بررسی توسط داوران 50 مقاله پذیرفته شد و از این میان 19 مقاله در قالب سخنرانی در دو پنل اجرا گردید.

دکتر ثواقب استاد تمام گروه تاریخ دانشگاه لرستان سخنران ویژه این همایش به بیان سخنانی در باب ماهیت علم تاریخ، هدف و فلسفه آن، فایده مندی تاریخ، بررسی تاریخ از منظرهای گوناگون  و روش های مناسب در جهت آموزش تاریخ پرداخت.

همچنین خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این همایش ملی گفت: علم تاریخ یکی از مباحثی است که همواره مورد بحث و کنکاش بوده است.

 وی با بیان اینکه انسان تاریخ را می سازد یا تاریخ است که بر زندگی انسان ها تاثیر می گذارد، خاطر نشان کرد : اگر بتوانیم دانش آموزان را با روش های نوین به علم تاریخ علاقمند کنیم شاید کمک کند تا از اشتباهات پیشینی که در مسیر رخ داده؛ اجتناب کنیم.

در ادامه  مقالات در دو پنل جداگانه صبح و عصر توسط نویسندگان به صورت شفاهی ارائه گردید.