جشنواره کشوری تجربیات برتر درس آموزش فارسی ابتدایی در پردیس آیت الله خامنه ای گرگان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی پردیس آیت الله خامنه ای گرگان، جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی – تربیتی اساتید و معلمان آموزش فارسی ابتدایی با حضور وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان و معاونین اداره کل آموزش و پرورش، دکتر مسعودی مدیر پردیس های استان، دکتر قمری مدیر کل نشر واطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان، دکتر رحیمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، سرپرستان و معاونین پردیس ها و واحد دانشگاهی استان، اعضای هیات علمی د انشگاه، اساتید، مدیران آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان و دانشجویان پردیس برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر نوید ثنائی سرپرست پردیس آیت الله خامنه ای گرگان گفت: هدف دانشگاه فرهنگیان از برگزاری این جشنواره ها و همایش های علمی، حرکت از معلم دانشی به سوی معلم دانشی – مهارتی است و در جشنواره امروز سعی شد با پرداختن به تجربیات اساتید و معلمان از راهکارهای آنان در امر آموزش به بهترین شکل استفاده شود.
در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه باید تمام تلاش انسان برای رسیدن به عشق الهی باشد، با اشاره به مرگ طبیعی و اختیاری، گفت: مرگ اختیاری هنگامی به دست می آید که از دلبستگی های این دنیا دل بکنیم و با عشق به خداوند متعال خود را از تعلقات این دنیا جدا کنیم.
دکتر گلشاهی دبیر علمی جشنواره و عضو هیات علمی پردیس با اشاره به روند برگزاری جشنواره گفت: تلاش خواهیم کرد که همه تجربیاتی ارزشمند و برگزیده را به صورت کتاب چاپ نموده و در اختیار معلمان و دانشجو معلمان قرار دهیم.
در بخش دیگری از این همایش دکتر محمد باقر مسعودی مدیر پردیس های استان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره در استان گلستان اظهار کرد: مهمترین شاکله هویت فرهنگی ما ایرانیان، زبان و ادب فارسی است که با پیشینه هزار و چند صد ساله اش میراث معنوی همه اقوام ایرانی در این سرزمین باستانی است.
وی با بیان اینکه زبان و ادبیات فارسی میراث مشترک همه پارسی زبانان و فارسی دانان همه جهان به طور عام و سامان بخش هویت فرهنگی ایرانیان به طور خاص است، خاطر نشان کرد: در سطح سیاسی و بین المللی هم این ادبیات ماست که هویت مارا به طور مستمر در سطح جهان محفوظ نگه داشته است.
در ادامه دکتر قمری هدف از برگزاری این جشنواره ها را کمک به مولفین کتب درسی در راستای بهسازی و اصلاح کتاب های چاپ شده دانست و گفت: گاهی نیازاست برای بارور کردن محتوای کتب درسی و انتقال آن به دانش آموزان به تجربه های زیستی و محبطی خود و دیگران توجه داشته باشیم.
لازم به ذکر است در پایان مقالات برگزیده درحضور هیات داوران ارائه و از سه برگزیده تقدیر شد.