در دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان برگزار شد:
اولین جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی، تربیتی اساتید و معلمان زبان عربی
اولین جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزشی، تربیتی اساتید و معلمان زبان عربی پنج شنبه 10/12/96 در دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خوزستان؛ دکتر حسن جرفی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان از معرفی و ارائه ۱۰ مقاله برگزیده در جشنواره سراسری تجربیات برتر اساتید و معلمان آموزش عربی در اهواز خبر داد.
در این جشنواره دکتر جرفی با اشاره به ۱۳۴ مقاله رسیده به دبیرخانه جشنواره تجربیات برتر اساتید و معلمان آموزش عربی از سراسر کشور، عنوان کرد: از بین مقالات ارسالی و تجربیات برتر اساتید و معلمان آموزش عربی، تعداد ۴۲ مقاله در بخش نهایی پذیرفته شدند که ۱۰ مورد از آنها در روز دهم اسفند ماه سال جاری در سالن امید دانشگاه فرهنگیان خوزستان به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شدند.
وی یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره را سازماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات اساتید و معلمان در آموزش درس عربی دانست و افزود: ثبت و تدوین تجارب ارزشمند اساتید و معلمان عربی، انتقال تجربه های تدریس زبان عربی، ایجاد فرصت برای تعامل علمی میان استادان و معلمان در به اشتراک گذاری دانش عملی و ایجاد نگرش مثبت نسبت به خود روایت پژوهی در معلمان به منظور ثبت تجربیات حرفه ای خود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در خصوص محورهای جشنواره و موضوع مقالات رسیده به دبیرخانه، گفت: اساتید و معلمان مقالات خود را با محوریت راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش رشته عربی، کلاس های چند پایه و تجارب حرفه ای معلمان درس عربی، به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و ارزشیابی در آموزش درس عربی و طراحی آموزشی و انتقال تجارب پژوهشی برای دبیر خانه ارسال کردند.
جرفی در ادامه افزود: این جشنواره با حضور دکتر حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و دکتر چلداوی معاونت پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش، اساتید، دانشجو معلمان و علاقمندان رشته عربی به مدت یک روز در شهر اهواز برگزار شد و در همین راستا مقالات برتر به صورت سخنرانی ارائه شدند.
شایان ذکر است در مراسم اختتامیه جشنواره نیز از ۱۰ مقاله و تجارب برتر آموزشی و ۴۲ مقاله پذیرفته شده تجلیل به عمل آمد.