Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

ششمین همایش ملی آموزش فیزیک (PCK) به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی برگزار شد:

ششمین همایش ملی آموزش فیزیک در هجدهم آذرماه ۱۴۰۴ در شهر تبریز با حضور جمعی از اساتید برجسته آموزش فیزیک، معلمان، دانشجویان و مدعوین ویژه در سالن اجتماعات شهید آوینی پردیس فاطمه‌الزهرا (س) و دانشکده علوم پایه تبریز برگزار شد.
در افتتاحیه همایش، دکتر یزدانی، ریاست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان و تبریک هفته پژوهش، دانشگاه فرهنگیان استان را با افتخار میزبان علاقه‌مندان آموزش فیزیک معرفی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود این همایش فراتر از یک گردهمایی علمی باشد و به محفلی برای تبادل ایده‌های نو تبدیل شود تا با اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و دستاوردها، دانش در سطح دانشگاه‌ها ارتقا یابد.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش فیزیک برای نسل آینده افزود: فیزیک زبانِ فهم طبیعت و زیربنای بسیاری از علوم است و در عصری که شتاب پیشرفت فناوری‌های علمی چشمگیر است، درک مفاهیم فیزیکی برای مواجهه با تحولات علمی ضروری است. در بخش پایانی سخنرانی، وی ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران، اساتید، دانشجومعلمان و داوران علمی در برگزاری این رویداد، هدف دانشگاه فرهنگیان را پیشگامی و مرجعیت علمی در عرصه تعلیم‌وتربیت دانست و از دانشجویان خواست آموزش‌های خود را در راستای این هدف تنظیم و ارائه کنند.
در ادامه، دکتر محمد قاسم‌نژند، دبیر اجرایی همایش، گزارش جامعی از روند برنامه‌ها ارائه داد؛ از جمله ساختار علمی همایش و انواع میزهای تخصصی شامل آزمایشگاه مجازی، هوش مصنوعی در آموزش فیزیک، فلسفه و تاریخ علم و میز چهارم به‌صورت مجازی برای شرکت‌کنندگانی که امکان حضور حضوری نداشتند.
سپس سخنرانان ویژه همایش، دکتر منصور وصالی از دانشگاه تربیت‌دبیر شهید رجایی تهران درباره معلمی در عصر هوش مصنوعی و دکتر محمد واحدی از دانشگاه علم و صنعت ایران درباره آزمایش‌های اپتیکی برای آموزش مفاهیم کوانتومی و دکتر جعفرخدا قلیزاده ناظر همایش در موضوع از عمل تا ساختار: تحلیلِ مفهومی دانش‌آموزان فیزیک با چارچوب APO به ایراد سخنرانی پرداختند.

در اختتامیه این همایش دکتر ناصر کریمی، دبیر علمی این همایش، گزارشی از تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه، روند داوری در کمیته‌های علمی و نتایج داوری ارائه کردند و اظهار داشتند که ۲۳۳ مقاله از سراسر کشور و دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده بود که ۱۱۹ مقاله پذیرش شد و بخش‌هایی از این مقالات در پنل‌های تخصصی توسط پژوهشگران ارائه گردید. دکتر کریمی افزودند که دانشجویان در این همایش دست‌سازه‌های آموزشی بسیار خلاقانه و کارآمدی تهیه کرده بودند که با استقبال گسترده دانشجویان و بازدیدکنندگان مواجه شد. در ادامه خانم دکتر صمدی، سرپرست پردیس فاطمه‌الزهرا(س) و میزبان همایش، با محور قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان به ایراد سخن پرداختند. در بخش پایانی همایش از آثار برگزیده شامل ۴ مقاله ارائه شفاهی، ۴ مقاله ارائه به‌صورت پوستر و ۲ دست‌سازه برتر، تقدیر وجوایزی اهدا گردید