جلال الدین محمد بلخی (مولانا) معطوف بودن جریان تربیت به درون و باطن آدمی از نظر مولانا تحوّل باطن نسبت به تغییر ظاهر رتبة بالاتری دارد و ...
امام محمد غزالی Al-Ghazali هدف تعلیم و تربیت از نظر غزالی عبا رتند از: سعادت دین و دنیا، خشنودی خدا، تسلط بر نفس، وتهذیب اخلاق واحیای ...
ابن سینا (ابوعلی سینا) Avicenna اصول کلی تربیتی از دیدگاه ابن سینا عبارت است از: 1- خودشناسی 2- رعایت تفاوتهای فردی 3- تنظیم برنامه ...
سعادت بشر در علم همراه با تربیت است از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در دیداربا گروهی از دانشجویان مراکز تربیت معلم ...
تقدّم تربیت بر تعلیم از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)در دیداربا گروهی از دانشجویان مراکز تربیت معلم : ...
معلم بودن انبیاء و مدرسه بودن عالم از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در دیداربا گروهی از دانشجویان مراکز تربیت معلم ...
آیه 2 سوره جمعه (هدف والا و اساسی بعثت تعلیم و تربیت) متن عربی آیه : هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو ...
لزوم توجه به چرخه علمی کامل و جهادعلمی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان کشور(89/7/14): ...آنچه در کشور لازم است و ...
آیه 129 سوره بقره (تقدم تزکیه بر تعلیم بر تربیت) متن عربی آیه : رَبَّنَا وَابْعَثْ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ ...
روش ها و الگو های آموزش در قرآن قرآن روشهایی را برای تعلیم بیان میکند که میتوان از آن برای دانش علوم مختلف بهره برد. در این بخش برخی ...
آداب تعلیم و تربیت در قرآن قرآن برای تعلیم و تعلم آداب خاصی را بیان میکند. در مسئله تعلیم قرآن به مسئله مهم و اساسی تعهد اشاره میکند ...