معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی تشریح کرد: از نحوه احصا نیازها و شرایط پذیرش دکتر معلمان تا زمان فراخوان جدید

۳۰ تیر ۱۴۰۳ | ۰۷:۰۶ کد : ۲۶۸۷۳۸ مصاحبه و میزگرد اخبار و اطلاعیه ها - اصلی
تعداد بازدید:۵۱
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در راستای پرسش و پاسخ با مسئولان دانشگاه فرهنگیان با موضوع هیات علمی و جذب هیات علمی؛ مجتبی بذرافشان
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی تشریح کرد:

از نحوه احصا نیازها و شرایط پذیرش دکتر معلمان تا زمان فراخوان جدید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در راستای پرسش و پاسخ با مسئولان دانشگاه فرهنگیان با موضوع هیات علمی و جذب هیات علمی؛ مجتبی بذرافشان مقدم معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با روابط عمومی در پاسخ به سوالی در رابطه با اعضای هیات علمی دکتر معلم مبنی بر اینکه آیا دکتر معلمان از آموزش و پرورش استعفا داده و به استخدام وزارت علوم درمیایند؟ گفت: چون دکتر معلمان تبدیل وضع می شوند، نیازی به استعفا از آموزش و پرورش نیست و پس از پذیرش و طی مراحل اداری، تبدیل وضع به هیات علمی می‌شوند، 

استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند نه وزارت علوم.  دانشگاه فرهنگیان مستقل است اما امکان انتقال از به دانشگاه‌ فرهنگیان وجود دارد، حقوق و مزایا مانند سایر اعضای هیات علمی دانشگاه هاست.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به زمان فراخوان جدید تصریح کرد:  طبق وعده قرار بود تا آخر دی ماه اعلام شود منتظر دو موضوع اساسی هستیم: ۱. اعلام نیاز ۲. بازنگری در دستورالعمل که شرایط ورود را کمی تسهیل کند.

 وی همچنین به نیاز اعلام شده و پذیرش اشاره کرد و افزود: نیازها در سال ۱۴۰۱ برآورد و در فراخوان اعلام شده اما دو سال بعد و در سال ۱۴۰۳ و با موافقت دفتر گسترش وزارت علوم پردیس های دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه  تبدیل شدند، نیازها تحت تاثیر رشته، گروه و دانشکده هایی قرار گرفت که قبلا وجود داشت و به دلیل دانشگاه شدن( برخورداری از ۳ دانشکده و هر دانشکده ۳ گروه و هر گروه دو تا رشته ....) ممکن است دیگر آن رشته به دانشکده یا دانشگاه دیگری منتقل شده باشد، بنابراین نیازها هم دچار تغییر شد و این مغایرت سبب رنجش برخی همکاران ارجمند شده است.

بذرافشان مقدم، با اشاره به سئوال و ابهام برخی همکاران در خصوص شرکت در دو فراخوان جذب وزارت علوم و دکتر معلمان و قبولی در یکی از آن دو، اظهار کرد: در فراخوان جذب وزارت علوم، چون معیار کسب حداقل نصاب قبولی است و در مقایسه با دو رقیب دیگر سنجیده می شوند، اکثرا پذیرفته شده اند؛ اما در دکتر معلمان، چون در مرحله اول، نمرات بالای میانگین در سه نمره علمی، عمومی و توانایی تدریس و در هر رشته، پذیرش شده اند، بنابراین برخی افراد در فرخوان جذب علوم پذیرفته شده اند اما در فراخوان دکتر معلمان در اولویت قرار نگرفته اند.

text to speech icon
آخرین ویرایش ۳۰ تیر ۱۴۰۳

نظر شما :