سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

ضرورت گذار از «عرضه‌محوری» به «تقاضامحوری»

۲۴ خرداد ۱۴۰۵ | ۱۶:۰۴ کد : ۲۷۸۲۰۷ اخبار و اطلاعیه ها - اصلی
تعداد بازدید:۲۲۲
مهرزاد حمیدی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت گذار از «عرضه‌محوری» به «تقاضامحوری»، بر راه‌اندازی جریان «افکارسنجی» در دانشگاه تاکید کرد.
ضرورت گذار از «عرضه‌محوری» به «تقاضامحوری»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، 24 خرداد 1405، مهرزاد حمیدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در جلسه هیات رئیسه این دانشگاه، گفت: هر یک از دانشمندان شهید، شخصیتی جریان‌ساز و تاثیرگذار در مسیر پیشرفت علمی کشور بوده‌اند که قله های علم را فتح کرده و ایران را در برخی رشته ها به جایگاه ده کشور اول جهان رساندند.

وی ادامه داد: فرماندهان شهید مقتدر نظام نیز با اتکای به نفس و تحت زعامت و هدایت داهیانه رهبری شهید، کشور را به قله های اقتدار رساندند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن تاکید بر پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان، اظهار داشت: تعرض دو رژیم سفاک، جانی و جنایتکار به کشور با مقاومت سخت مردم و نیروهای مسلح مواجه شده و امروز شاهد طلیعه پیروزی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین پیروزی جبهه مقاومت، بر مواجهه ایران با دو رژیم قدرتمند در حوزه های نظامی، علمی و هسته ای تاکید کرد و افزود: هیچ یک از اهداف دشمن در این جنگ محقق نشد. از همین رو دشمن قصد دارد با بازی های رسانه ای، تبلیغات و مشکلات اقتصادی، پیروزی را کمرنگ جلوه دهد. ما نیز وظیفه داریم پیروزی را تبیین کرده و برای پساپیروزی برنامه ریزی کنیم.

حمیدی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع «قائد عظیم‌الشان و رهبر شهید انقلاب» در هفته‌های پیش رو، بر ضرورت بسیج امکانات و برنامه‌ریزی دقیق دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و افزود: معاونت امور دانشجومعلمان و معاونت فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان با تدارک سازوکارهای لازم، زمینه برگزاری هرچه بهتر این مراسم را فراهم آورند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید با عمل به وظیفه خود و با برنامه‌ریزی منسجم، سهم خود را در کنار سیل خروشان ملت ایران در برگزاری این مراسم  ایفا کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت ارتقا کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: ارتقا کیفیت باید مطابق با نیازهای دانشجومعلمان صورت پذیرد و نظرسنجی، نیاز سنجی و افکارسنجی آنان در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت و شناخت وضعیت موجود برای حرکت به سوی وضعیت مطلوب، خاطرنشان کرد: تاکید بنده بر نظرسنجی، نیازسنجی و افکارسنجی از دانشجومعلمان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه، در جهت شناسایی دقیق نگرش‌ها و برداشت‌های آنان است. هدف نهایی از این فرآیند، رفع شکاف موجود میان تلقیِ ذی‌نفعان دانشگاه و تصمیمات مسئولان است تا از این طریق، برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر و مبتنی بر واقعیت‌های بدنه دانشگاهی صورت پذیرد.

حمیدی با تاکید بر اهمیت تحکیم مفاصل ارتباطی با دانشگاه های فرهنگیان استانی، گفت: انقطاع بین ستاد و دانشجومعلمان، انقطاع بین ستاد و اعضای هیات علمی، انقطاع بین ستاد و کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت شکل گیری جریان افکار سنجی با زیربخش های نظرسنجی و نیاز سنجی در دانشگاه، افزود: هرچند تجربه، دانش و مسئولیت مباحث مورد نیاز برای عرضه را مشخص می کند اما نباید به صورت کامل بر عرضه محوری تکیه کرد. عرضه محوری صرف رویکرد خوبی نیست و باید تقاضا محوری جایگزین آن شود. باید نیاز ها و تقاضاهای دانشجومعلمان، اعضای هیات علمی و کارمندان شناسایی شود و عرضه متناسب با آن صورت پذیرد. وظیفه ما تلفیق مصالح دانشجومعلمان با تقاضاها و نیازهای آن هاست.

text to speech icon
آخرین ویرایش ۲۴ خرداد ۱۴۰۵

نظر شما :