مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان:
شناخت جایگاه ولایت، محور بصیرت دینی و سیاسی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان گیلان، مراسم تجلیل از اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان فعال در تجمعات شبانه و مواکب، روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۵ با حضور غلامحسن علیزاده، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان، احمدی سنگری، نماینده مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، دوستار، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان و جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجومعلمان در سالن شهید فخریزاده دانشگاه برگزار شد.
غلامحسن علیزاده، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان، در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع ولایت فقیه و نقش هدایتگرانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از مقاطع حساس تاریخی، اظهار داشت: ملت ایران همواره در سایه هدایتهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی توانسته است از تهدیدها و توطئههای دشمنان با سربلندی عبور کند و مسیر عزت، استقلال و پیشرفت را ادامه دهد.
وی با استناد به دیدگاههای مرحوم آیتالله حسنزاده آملی، شناخت جایگاه ولایت را از مهمترین مؤلفههای بصیرت دینی و سیاسی دانست و افزود: هرچه شناخت جامعه به ویژه نسل جوان از حقیقت ولایت عمیقتر باشد، انسجام ملی و قدرت بازدارندگی کشور نیز مستحکمتر خواهد شد.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهدای والامقام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، تصریح کرد: شهدا چراغ راه ملت ایران هستند و همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی، خادم شهدا هستیم و باید راه و آرمانهای آنان را با اخلاص و مسئولیتپذیری ادامه دهیم.
علیزاده همچنین با اشاره به شخصیت برجسته امام شهید که عمر خود را در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب سپری کردند، خاطرنشان کرد: این بزرگ مرد الهی و مجاهدان راه حق، «علویوار زندگی میکردند و حسینیوار به شهادت رسیدند» و این فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگترین سرمایه معنوی ملت ایران در مسیر دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی است.
وی در پایان با قدردانی از حضور فعال اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان در برنامههای فرهنگی، تجمعات شبانه و مواکب، این حضور را نشانهای از پایبندی دانشگاهیان به آرمانهای انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و ولایتمداری دانست و بر ضرورت ترویج این ارزشها در محیطهای علمی و دانشگاهی تأکید کرد.
همچنین در ادامه علیزاده طی نشستی با دوستار سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان، پیرامون موضوع تأمین اعتبار مورد نیاز برای توسعه، بازسازی، مرمت و بهسازی مزار مطهر شهدای گمنام حاضر در دانشگاه فرهنگیان گیلان دیدار و گفتوگو کرد.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان ضمن قدردانی از اقدامات انجامشده در دانشگاه فرهنگیان گیلان، آمادگی این اداره کل را برای پیگیری و حمایت از برنامههای مرتبط با توسعه و بهسازی مزار مطهر شهدای گمنام اعلام کرد.
در پایان این نشست، راهکارهای تأمین اعتبار و اجرای مراحل مختلف پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بر استمرار همکاریهای مشترک در راستای پاسداشت یاد و خاطره شهدا تأکید شد.

نظر شما :