برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) دانشگاه فرهنگیان با حضور اعضا با تأکید بر ارتقای کمی و کیفی برنامههای اربعین برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی برنامههای اجرا شده اربعین سال گذشته، مهمترین سیاستها و برنامههای اربعین سال جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ابتدای این نشست، محمدرضا هادینژاد مدیرکل امور اجتماعی معاونت فرهنگی و تربیتی دانشگاه با ارائه گزارشی از عملکرد فعالیتهای اربعین سال ۱۴۰۴، به تشریح ساختار قرارگاههای ذیل ستاد عالی و ستادهای استانی پرداخت و گزارشی از اقدامات انجامشده در حوزه اعزام، خدماترسانی و فعالیتهای فرهنگی ارائه نمود.
در ادامه، موضوع تأمین منابع مالی برنامههای اربعین مورد بررسی قرار گرفت و اعضای جلسه بر ضرورت ایجاد سازوکار افزایش مشارکت داوطلبانه کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجومعلمان در راستای اجرای باکیفیت برنامههای اربعین تأکید نمودند.
حاضران در این جلسه ضمن اشاره به نقش تربیتی و تمدنی پیادهروی اربعین، این رویداد را فرصتی ارزشمند برای تقویت هویت دینی، اجتماعی و فرهنگی دانشجومعلمان دانستند و بر توسعه کمی و کیفی اعزامها، در کنار حفظ کیفیت خدمات، تأکید کردند.
از دیگر محورهای مطرحشده در این نشست می توان به ارائه پیشنهاد تدوین شعار واحد برای فعالیتهای اربعین دانشگاه فرهنگیان، تقویت و ساماندهی فعالیتهای فرهنگی تبیینی در مواکب، معرفی بعد بینالمللی و توجه به اعزام زائران اعزام اولی اشاره کرد.

نظر شما :